وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

دو تا عکس

همون‌طور که می‌دونید حدود دو هفته قبل برای دانشجوهای تازه‌وارد برنامه‌ای داشتیم تو پایک لیک. البته فقط یکی از دوستان ورودی جدید با ما اومدن. اینجا دو تا عکس از این برنامه رو براتون گذاشتم.

 

به قلم:‌ مریم

نتیجهء انتخابات مسئول PSA

 

انتخابات مسئول PSA جمعه عصر ۱۵ سپتامبر، ساعت ۵ تا ۶ برگزار شد و خانم مریم عینیان به عنوان مسئول PSA در سال تحصیلی ۲۰۰۷-۲۰۰۶ انتخاب شدند. نتیجهء آراء به شرح زیر است:

مریم عینیان            ۵۸.۳ ٪

مهرداد سلطانزاده       ۲۵ ٪ 

رضا ملک                ۱۶.۷ ٪

تبریک و آرزوی موفقیت به مریم خانم و تشکر از کاندیداهای عزیز مهرداد و رضا و کلیهء دوستانی که در انتخابات شرکت کردند.

به قلم: شهرام

انتخاب مسئول جدید PSA

 

پس از گذشت یکهفته از فراخوان کاندیداتوری جهت انتخاب مسئول PSA، دوستان زیر خودشون رو برای تصدی سمت مسئول PSA کاندید کردند.

بترتیب حروف الفبا:

۱. مهرداد سلطانزاده، دانشجوی دکتری مهندسی زمین شناسی

۲. مریم عینیان، دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک

۳. رضا ملک، دانشجوی دکتری مهندسی شیمی

محل انتخابات Place Riel واقع در دانشگاه و زمان انتخابات روز جمعه ۱۵ سپتامبر ساعت ۵ تا ۶ عصر است.

لازم به ذکره که افراد کاندید شدهء فوق، فعالترین اعضای اجرایی PSA در سال گذشته بوده اند و با تلاشهای داوطلبانه و اوقاتی که صرف کرده اند عملا نشون داده اند که عاشق ایران و مشتاق خدمت به هموطنانمون هستند. خلاصه ای از فعالیتهای دوستان مذکور بشرح زیر هست:

مهرداد: معاونت روابط عمومی PSA، پاسخ دهندهء email های PSA، طراح وب سایت PSA، راه انداز و یکی از نویسندگان وبلاگ PSA، مسئول کلاب دو PSA، کمک به دانشجویان جدید جهت تهیهء خوابگاه و آشنا شدن با شرایط جدید، همکاری در راه اندازی مراسمها، و غیره.

مریم: مسئول بخش فیلم PSA و برگزار کنندهء ۸ فیلم ایرانی در طول تابستان، یکی از نویسندگان وب لاگ PSA، مشارکت در کلیهء فعالیتهای PSA و کمک در راه اندازی بسیاری از مراسمها، پیک نیکها، و فعالیتهای PSA، و غیره.

رضا: مسئول بخش ورزش PSA، مسئول کلاب دوچرخه سواری PSA، معرفی کننده و کاپیتان تیم فوتبال PSA به مسابقات دوره ای فوتبال دانشگاه، برگزار کنندهء جام فوتبال PSA، کمک به دانشجویان جدید، همکاری در راه اندازی مراسمها، و غیره.

هریک از کاندیداهای فوق طی سال گذشته تجارب ارزنده ای را در اداره کردن فعالیتهای PSA داشته اند و شایستگی این را دارند که مسئول PSA شده و به هموطنانمون خصوصا به دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان خدمت کنند.

 

به قلم: شهرام

 

 

برنامه Orientation

کم‌کم داره پاییز می‌آد و به همراه آون بوی درس و مدرسه. البته برای ماهایی که اغلب دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستیم تابستون و زمستون فرقی نداره ولی باز هم با شنیدن صدای داد و بی‌داد بچه‌ها سرحال می‌آیم. بنابراین موقعی که خبردار شدیم که برای بچه‌های تازه‌وارد برنامه‌ی Orientation هست کلی خوشحال شدیم.

 برنامه Orientation شامل دو بخش بود. برنامه اول  که از طرف ISO برنامه‌ریزی شده بود قرار بود صبح تا ظهر روز جمعه در دانشکده بازرگانی برای دانشجوهای بین‌المللی برگزار بشه. به اتفاق دوستان از روز قبلش عکس‌هایی رو که بتونن ارائه کننده گروه و فعالیتهامون باشن رو انتخاب کردیم و ازشون پرینت رنگی گرفتیم. از طرف دیگه تعدادی عکس جالب از مناظر طبیعی و تاریخی ایران پیدا کردیم تا به بقیه نشون بدیم که ایران فقط کویر نیست!! و ما هم از شتر به عنوان وسیله نقلیه استفاده نمی‌کنیم!!. طبق معمول پروژکتور دانشکده رو هم اجاره کردیم و قرار شد که مهرداد لپ‌تاپش رو بیاره ‌‌رضا پرچم ایرانش رو و من هم اسپیکرهام رو. روز جمعه صبح بساطمون رو چیدیم و تا ظهر منتظر شدیم که بچه‌ها بیان. تو جمع کل حاضرین فقط سه تا دانشجوی ایرانی بودن که تو عکس بالا می‌تونین ببینینشون. از راست به چپ پویان-شایان-مهران.

بچه‌ها برای ناهار اومدن به سالنی که ما منتظرشون بودیم. می‌شه گفت بین همه گروه‌ها ما بهترین بودیم و افرادی که تو سالن بودن محو تصاویر ایران شده بودن. بعد از ناهار جلسه‌ای بود که باید نماینده هر گروهی به مدت ۲ دقیقه گروهشون رو معرفی می‌کرد. بعد از سخنرانی تقریباْ کار ما تموم شده به حساب می‌اومد. ما هم وسیله‌هامونو جمع کردیم تا روز دوشنبه. با این که دوشنبه تو کانادا روز کارگر و تعطیله با این حال دانشگاه برنامه‌اش را برای این روز تعیین کرده بود. این بار سوسن لپ‌تاپش رو آورد ولی بدلیل اینکه جامون مناسب نبود نتونستیم از پوژکتور استفاده کنیم.

به هر تقدیر این برنامه یک دید کلی بهمون داد و امیدواریم بتونیم سال‌های بعد برنامه‌های بهتری داشته باشیم و هر سال تعداد بیشتری دانشجوی ایرانی رو پذیرا باشیم.

به قلم:‌مریم

امکان رایگان استفاده از تسهیلات ورزشی

فرد یا خانواده ای که درآمد کمی داشته باشه میتونه از تسهیلات مراکز ورزشی دولتی در سطح شهر بطور رایگان استفاده کنه. برای این منظور فرمهای درخواست در City Hall و مراکز ورزشی گذاشته شده. مهلت پر کردن و تحویل فرمها در چند روز اول هر فصل هست. برای فصل پاییز آخرین مهلت ۱۰ سپتامبر هست. از جملهء این مراکز ورزشی Saskatoon Field House واقع در ضلع جنوب غربی تقاطع College Dr و Preston Ave (تلفن ۹۷۵۳۳۵۴) و همچنین Lakewood Civic Centre واقع در ۱۶۳۵ خیابان McKercher Dr (تلفن ۹۷۵۲۹۴۴) هست. برای مثال برای یک فصل به هر نفر ۵ بلیط برای استفاده از استخر هر یک از مجموعه های ورزشی سطح شهر داده میشه. برنامه های پاییز Lakewood Civic Centre  رو در این لینک میتونید ببینید. 

بغیر از دادن بلیطهای رایگان یه برنامه دیگه ای بنام Registered Program وجود داره که طرح آزمایشی اون امسال برای اولین بار شروع شده. در این برنامه هر فرد میتونه در کلاسهایی ورزشی که نیاز به ثبت نام داره مثل کلاس آموزش شنا ثبت نام کنه و دولت سالانه تا ۱۵۰ دلار هزینهء این تیپ کلاسها رو میده. برای نام نویسی در این برنامه باید با شمارهء ۹۷۵۳۳۸۳ تماس گرفت. برنامه هایی که گفته شدند زیر نظر بخش Community Services دولت شهر ساسکاتون هست.

 و اما درآمد کم چطوری تعریف میشه: درآمد کم بستگی به تعداد نفرات خانواده و جمعیت شهر محل زندگی داره. برای جایی مثل ساسکاتون با توجه به آمار موجود در این لینک درآمد سالانهء کمتر از مقادیر زیر را درآمد کم تعریف میکنن:

برای یک نفر: ۱۴۵۶۲ دلار، برای خانوادهء دو نفره: ۱۷۵۰۶ دلار، برای خانوادهء سه نفره: ۲۱۷۹۴ دلار، و برای خانوادهء چهار نفره: ۲۷۵۳۲ دلار.

 

به قلم: شهرام 

خداحافظی با یک دوست خوب

 

بعضی وقتها آدمهایی توی زندگی پیدا میشن که وقتی می فهمی میخوان از پیشت برن احساس میکنی داری یه چیزی رو از دست میدی و اون ندیدن کسیه که تقریبا هر روز می دیدیش و محبتاش برات تازگی نداشته. چند روز دیگه یکی از همین آدما داره از ساسکاتون برمیگرده به ایران و این دلتنگی فقط احساس من نیست بیشتر کسانیکه می شناسنش الان همین حس رو دارن.

فقط اینجا میخواستم بگم دلمون برات تنگ میشه محبوبه جان، کاش بعدا دوباره ببینیمت و یادی از این روزها بکنیم.

 

به قلم: شهرزاد

مهاجرت اعضای فامیل به ایالت ساسکاچوان

     

اگر شما تبعه کانادا هستید و یا اقامت دائم کانادا رو داشته و در یک سال گذشته در ساسکاچوان زندگی کرده و همچنین درآمد کافی داشته باشید، در صورتیکه اعضای فامیلتون (پدر، مادر، دختر، پسر، خواهر، برادر، فرزند خواهر یا برادر، عمو، عمه، خاله، دایی، نوه، پدربزرگ، مادربزرگ، اولین پسر عمو، و همچنین خویشاوندان مشابهی از همسر) شرایط لازم رو داشته باشن میتونن برای مهاجرت به ایالت ساسکاچوان اقدام کنن و در کمتر از یکسال دارای اقامت دائم کانادا بشن.

برای دونستن اطلاعات کلی در این ارتباط، به خلاصه ای که در این بخش از وب سایت PSA تهیه شده مراجعه کنید و  جهت دیدن اطلاعات جامع، بخش Family Category از وب سایت SINP رو ببینید.

 

به قلم: شهرام