وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

آتش بس

سایه ۳۳ ساله آرشیتکت است او با همسر خود یوسف ۴۰ ساله ( مهندس سازه ) در یکی از محلات خوب تهران زندگی می‌کنند. از آنجا که زندگی این دو بدلیل لج و لجبازی به بن بست رسیده شبیه یک موش و گربه جدال مداوم دارند و سایه تصمیم به طلاق می‌گیرد  برای انجام این امر به دیدن یک وکیل می‌رود ولی بدلیل یک اشتباه از دفتر مشاور خانواده سر در می‌آورد.

 

دوشنبه این هفته در طبقه همکف ساختمان سوریس هال از ساعت ۷:۳۰ شب فیلم آتش رو با کارگردانی تهمینه میلانی خواهیم داشت. دوشنبه شب منتظر دیدار شما هستیم.

 

به قلم:‌ مریم

آماری از کانادا

طبق آمار سال ۲۰۰۱ جمعیت کانادا حدود سی‌هزار نفر تخمین زده شده بود که طبق سازمان آمار کانادا این تعداد تا سال ۲۰۰۶ باید به حدود سی‌و دو هزارو سیصد افزایش می‌یافت. کانادا یک کشور چند ملیتی است که بر اساس آمار سال ۲۰۰۱ حدود ۳۴ قومیت را در خودش جا داده است. در شکل زیر نمودار جمعیتی کانادا رو بر اساس قومیت مشاهده می‌کنید. (البته در این نمودار من مفهوم کانادایی رو نتونستم بفهمم)

نکته جالب در بحث جمعیتی کانادا این است که رشد جمعیت سرخ پوست این کشور دو برابر متوسط رشد جمعیت کل کاناداست. (حالا حسابش رو بکنید اگر سایمنسون سرخ‌پوست بود حالا چند تا بچه داشت!!!) در سال ۲۰۰۱ حدود ۱۳.۴٪ مردم کانادا جزو Visible minority بودند که بدلیل مهاجرت روز افزون به کانادا (کانادا بیشترین میزان مهاجرت سرانه را در دنیا دارد.) این نسبت در حال افزایش است. اغلب مهاجرها جذب شهرهای بزرگی مثل تورنتو - ونکوور و مونترال می‌شوند.

از آنجایی که در کانادا آزادی ادیان برقرار است ادیان گوناگونی در این کشور وجود دارد. ۷۷.۱٪  مردم کانادا مسیحی هستند که از این تعداد کاتولیک‌ها نسبت به پروتستان‌ها درصد بیشتری رو به خودشون اختصاص دادن. با فاصله زیادی از مسیحیت اسلام دومین دین کانادا به حساب می‌آید.

در کانادا هر استان مسول آموزش دانش‌آموزان منطقه خودش به حساب می‌آید و کانادا اداره آموزش فدرال ندارد. هر کدام از سیزده منطقه کانادا سیستم آموزشی خودشان را دارند که با وجود اینکه مشابهت‌های زیادی با همدیگر دارند ولی با این حال منعکس‌کننده فرهنگ و تاریخ منطقه خودشان محسوب می‌شوند. دوره اجباری تحصیل در کانادا بر اساس منطقه متغیر است با این حال اغلب از ۵-۶ سالگی تا ۱۶-۱۸ سالگی تحصیل در کانادا اجباری می‌باشد. میزان باسوادی افراد بالغ در کانادا ۹۹٪ است. طبق آمار سال ۲۰۰۲ حدود ۴۳٪‌ افراد بین رنج سنی ۲۵ تا ۶۴ سال تحصیلات دانشگاهی داشتند که برای گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال این آمار به ۵۱٪ افزایش می‌یافت.

منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Canada#Demographics

 

به قلم:‌ مریم

 

معرفی موسسهء International Women of Saskatoon

موسسهء International Women of Saskatoon در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد با این هدف که نیازها و مسائل زنان مهاجر، پناهنده، و یا اقلیت را بیان کند. برنامه هایی که در حال حاضر این موسسه دارد را در این لینک میتوانید ملاحظه کنید.

از جملهء این برنامه ها آموزش زبان و کاریابی  است. دورهء جدید این برنامه بزودی شروع خواهد شد. فرم ثبت نام در این لینک موجود است. جهت کسب اطلاعات با شمارهء ۹۷۸۶۶۱۱ تماس بگیرید.

 

به قلم: شهرزاد