وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

پیک‌نیک در بلک استرپ

 

بر اساس گزارش هواشناسی به نظر می‌رسه که شنبه این هفته هوا به اندازه کافی گرم باشه و  بتونیم دور هم جمع شیم و از طبیعت زیبا و کباب خوشمزه لذت ببریم. بنابراین با دوستان قرار بلک استرپ را گذاشتیم. ما روز شنبه حدودهای ساعت ۱۰ صبح از روبروی ساختمان‌های دانشگاه حرکت می‌کنیم تا حدودهای ساعت ۱۱ به مقصد برسیم. دوستانی هم که نیاز به ماشین دارند تا عصر جمعه با ایمیل PSA تماس بگیرن تا براشون وسیله نقلیه فراهم کنیم. منتظر دیدارتون در بلک استرپ هستیم.

 

مکان: بلک استرپ (Blackstrap)

زمان:‌ ۱۱ صبح روز شنبه ۲۳ جون 

زمان حرکت از روبروی ساختمان‌های دانشگاه: ۱۰ صبح

آمریکا یا کانادا؟

امروز جدول جالبی از مقایسه دو کشور آمریکا و کانادا پیدا کردم. بر اساس این جدول GDP به ازای هر فرد در کانادا حدود ۳۵ دلاره در حالی که این رقم برای آمریکا حدود ۴۳ دلار است. از طرف دیگر نرخ بی‌کاری در کانادا ۷.۲٪‌ است که نسبت به آمریکا ۱.۷٪ بیشتر می‌باشد. در مورد هزینه‌های نظامی هم همان‌طور که می‌شد حدس زد برای کانادا ۱.۱٪‌ GDP است در حالی که این میزان برای آمریکا  ۴.۱٪  است. و در نهایت تعداد دارندگان جایزه نوبل بین دو کشوره. آمریکا ۲۷۰ دارنده جایزه نوبل داره و کانادا فقط ۱۰ نفر. البته جای خوشبختی دارد که دو نفر از این ۱۰ نفر از دانشگاه ساسکاچوان هستند.

 وقت داشتید حتماْ این جدول را مطالعه کنید.

 

به قلم:‌ مریم

تسلیت

از طریق دوستان خبردار شدیم که هموطن عزیزمان خانم نسرین سقای همسر آقای دمیرچلی در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. در اینجا ضمن عرض تسلیت به همسر و فرزندان مرحومه به اطلاع می‌رساند که مراسم خاکسپاری ایشان روز شنبه ۱۶ جون از ساعت ۱۱ تا ۲ ظهر در Acadia Funeral Home برگزار خواهد شد.

از طرف اعضا PSA

 

ساسکاتون در صدر جدول

بر اساس آماری که اخیراْ‌ از طرف Calgary-based think-tank گرفته شده مردم ساسکاتون در مقایسه با بقیه شهرهای بزرگ کانادا بیشترین رضایت رو از زندگی‌شان داشتند.

این نظرخواهی از  ۳۵۰۰ نفر از شهرهای ونکوور- کلگری- ادمونتون- رجاینا- ساسکاتون- وینیپگ و تورنتو  در زمستان سال گذشته صورت گرفت و از شرکت‌کنندگان در مورد اولویت سیاست‌گذاری- امنیت- مشکلات اجتماعی- کیفیت زندگی- محیط زیست- رشد- تنوع و عملکرد دولت نظرخواهی شد. 

بر اساس این نظرخواهی گرچه ۸ نفر از هر ۱۰نفر از ساکنین شهرهای مذکور کیفیت زندگی‌شان را خوب یا بسیار خوب دانسته بودند ساسکاتون تنها شهری بود که اغلب ساکنینش کیفیت زندگی‌شان را بسیار خوب دانسته بودند.

تنها ۱.۴٪ مردم ساسکاتون کیفیت زندگی‌شان را بسیار بد ذکر کرده بودند در حالیکه ۹.۲٪ مردم رضایت‌بخش دانسته بودند. مردم ساسکاتون و رجاینا بیشتر از بقیه مردم اعتقاد داشتند که کیفیت زندگی‌شان در ۵ ساله اخیر بهبود پیدا کرده‌است.

متن کامل این نظرخواهی را می‌تونید اینجا ببینید.

 

به قلم:‌ مریم

یک روز در فارستری فارم

طبق برنامه‌ای که داشتیم روز یکشنبه حدودهای ساعت ۱۰ صبح از روبروی سیگرویلر با دوچرخه حرکت کردیم و قرار شد بقیه دوستانمون با ماشین به ما بپیوندند. هوا عالی بود و دوچرخه سواری اساسی حال داد. قبل از ناهار بچه‌ها مسابقه فوتبال راه انداختن و وقتی همه به اندازه کافی گشنه و تشنه شدن بساط کباب رو راه انداختیم.

 

بعد از کباب مثل همیشه چایی قند پهلو و صحبت چسبید. بعد از چایی مثل همه پیک‌نیک‌های ایرانی خوردیم و خوردیم و بعدش همون طور که PSA قول داده بود به تیم برنده جوایزی اهدا شد. قرار شد مسابقه اطلاعات عمومی و چیستان تو پیک‌نیک بعدی برگذار بشه.

این روزها طبیعت ساسکاتون خیلی زیباست و باید سعی کنیم تا زمستون دوباره نیومده حظ کافی رو ببریم. پس خودتون رو برای پیک‌نیک بعدی آماده کنید.

 

 

به قلم:‌مریم

شام عروسی

بعد از انتظاری طولانی برای دوستداران فیلم قرار شد جمعه این هفته شب فیلم داشته باشیم.

خلاصه داستان: دختر مهندس باهر اعلام میکند که قصد ازدواج دارد. آقای باهر که با مشکلات مالی فراوانی دست به گریبان است ابتدا با ازدواج دخترش مخالفت میکند ولی بعدها با این امید که داماد آینده هم دخترش را خوشبخت خواهد کرد و هم با کمک او از شر مشکلات مالی اش خلاص خواهد شد تن به این ازدواج میدهد و با دست خالی عروسی بزرگ و باشکوهی ترتیب میدهد غافل از آنکه دامادش هم آدم پولداری نیست ولی...

زمان:‌ ۸ شب جمعه ۱ جون

مکان:‌ طبقه همکف ساختمان سوریس هال

پیک‌نیک در فارستری فارم

پس از چندین هفته انتظار به نظر می‌رسه که یکشنبه این هفته هوا به اندازه کافی گرمه و می‌تونیم دور هم جمع شیم و از طبیعت زیبا و کباب خوشمزه لذت ببریم. دوستانی که مایلند می‌تونن با دوچرخه بیان ما ساعت ۱۰ صبح از جلوی سیگرویلر تا فارستری فارم رکاب خواهیم زد. در ضمن PSA یه مسابقه با جایزه برگزار خواهد کرد.

مکان: فارستری فارم (Forestry Farm)

زمان:‌ ۱۱ صبح روز یکشنبه ۲۷ می

زمان حرکت با دوچرخه: ۱۰ صبح از جلوی سیگرویلر

گزارش رادیویی مهستی و رئوف

 

خوب این دفعه هم رئوف خان و مهستی خانم شاهکار کردن:

 رادیو کالج پارک یکی از رادیوهای باسابقه‌ی اینترنتیه که بچه های دانشگاه مریلند تهیه می کنن. از همون اولا من از مشتری‌هاشون بودم اگرچه نه چندان ثابت قدم. این کار جمعی  واقعا با توجه به خصلت از کار جمعی گریزی ایرانیها میشه گفت یه شاهکاره. و شاهکارترین بخشش اینه که این همه مدت ادامه پیدا کرده. مقایسه‌ش کنید با این وبلاگ که عملا دیگه درش تخته شده و کسی زحمت دو کلوم نوشتن توش رو به خودش نمیده (یکیشون هم خودم). یادمه وقتی با الهام از کار این بچه ها ایده‌ی یه پادکست واسه پی اس ای رو طرح کردم با خنده‌ی دوستان مواجه شدم. البته خودم هم خندیدم چون واقعا شبیه یه شوخی بود. به خاطر همینه که میگم این رادیوی بچه های مریلند یه شاهکاره. اونا صدمین برنامه‌شون رو تهیه کردن به علاوه کلی پادکست کتابخونی و غیره. خیلی دوست دارم این بچه ها رو از نزدیک ببینم. 

این دفعه  آقای رئوف عجمی و همسرشون مهستی خانم هم شاهکار کردن. یه برنامه‌ی رادیویی برای معرفی دانشگاه ساسکاچوان تهیه کردن که از طریق این رادیو در دسترس همه قرار می گیره. این دوستان گرامی قبلا هم دانشگاه، پی اس ای و این وبلاگ رو از طریق وبلاگ دارای ایرانی - کانادایی معرفی کرده بودن و سعی کرده بودن تجربیاتشون از زندگی در ساساکاتون رو با بقیه تقسیم کنن. من به سهم خودم ازشون خیلی ممنونم و به وجودشون افتخار می کنم و واسه این دوستان و بچه های مریلند آرزوی موفقیت‌های بیشتر و بیشتر رو دارم.

پ.ن. اجرای رئوف و مهستی واقعا حرفه‌ایه. از دستش ندید. اطلاعاتشون هم یک یکه. من که بعضی هاش رو نمی دونستم. به ساسکاتون و دانشگاه هم حسابی حال دادن. دستشون درد نکنه.