وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اقامت در ساسکاتون(۶)

برای دوستانی که عازم ساسکاتون هستند و هنوز مسکن مناسب پیدا نکرده‌اند امروز دو تا لینک خوب برای مسکن معرفی می کنم امیدوارم که به دردتون بخوره.
۱- سایت kijiji تو این سایت میتونید آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های اجاره‌ای یا درخواست هم اتاقی را ببینید و از طریق e-mail و یا تلفن با آگهی دهنده تماس برقرار کنید. 

۲- دومین سایتی که می‌خواهم معرفی کنم توسط گروههای دانشجویی دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده. با مراجعه به این سایت می توانید از هر دو سازمان داده استفاده کنید.  

 

به قلم مریم

تیم فوتبال PSA

دیشب تیم PSA توانست با غلبه بر تیم دوم جدول از بین ۱۲ تیم به عنوان تیم سوم انتخاب و به مرحله دوم بازیها سعود کند. برای دیدن جدول مسابقات می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اعضای تیم PSA شامل میثم- سجاد- افشین- احسان- اتابک- مهران- علیرضا- شهرام- رضا - پیام- امیرعلی- مجتبی- آقای خاکبازان و مریم بودند.

اینجا جا دارد از تلاش تمام بازیکنان بخصوص آنهایی که در اغلب بازیها با حضور قدرتمندشان باعث موفقیت تیم شدند تشکر کنیم.

با آرزوی موفقیت در دوره نهایی

اقامت در ساسکاتون (۵)

دوستانی که راهی تحصیل و زندگی کانادا هستند یکی از سئوالاتی که ممکن است برایشان پیش بیاید این است که چه چیزهایی بهتر است از ایران همراه داشته باشند. البته چند مسئله را باید مد نظر داشت.

۱- اینجا تقریباْ‌ همه چیز یا حداقل مشابهش پیدا می‌شود.

۲- تقریباْ اغلب کالاها از ایران گرانتر هستند.

۳- شهر ساسکاتون رستوران یا فروشگاه ایرانی ندارد.

۴- وسایل برقی ارزان‌تر از ایران هستند و برق کانادا ۱۱۰ ولت است. البته دوستانی بودند که از ایران پلوپز برقی آورده بودند (البته بعد از تبدیل به ۱۱۰ ولت در ایران).

۵- دوستانی که ترجیح می‌دهند گوشت حلال بخرند می‌توانند به مراکز فروش این نوع گوشت‌ها مراجعه کنند.

من در اینجا مواردی را که به ذهنم می‌رسد لیست می‌کنم. اگر دوستان موارد دیگری به ذهنشان رسید خوشحال می‌شویم نظرشان را بدانیم.

۱- سبزی خشک- اینجا سبزی‌هایی مثل جعفری و گشنیز موجود هستند ولی اغلب دوستان برای آش و خورشت از ایران سبزی خشک می‌آورند.

۲- زعفران- رب انار- کشک (خشک یا مایع) - ادویه‌های مورد علاقه و ... همراه بیاورید.

۳- بهتر است وسایل شخصی برای یک یا دو هفته را همراه داشته باشید. این مسئله برای دوستانی که زمستان راهی ساسکاتون هستند مهمتر است.

۴- اغلب توصیه می‌شود که از ایران رخت خواب بیاورید. من شخصاْ‌ ۱۰۰٪ مطمئن نیستم این مسئله درست باشد ولی طبق سنت دوستان ایرانی با خودشان یک دست رخت‌خواب همراه می‌آورند.

۵- اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارید بهتر است دست نگه دارید و از کانادا خرید کنید. اینجا ارزان تر است.

۶- لباس زمستانی وسایل بهداشتی و آرایشی را بهتر است از کانادا بخرید.

۷- اگر از ایران گواهینامه رانندگی داشته باشید حتماْ همراهتان بیاورید. اینجا می‌توانید مدارکتان را ترجمه کرده و استفاده نمایید.

۸- عینک طبی مورد نظرتان را از ایران همراه داشته باشید.

 

با آرزوی سفری خوب 

 

به قلم: مریم

پیک‌نیک در پایک لیک

یکشبنه این هفته هوا خیلی گرم خواهد بود پس بهتر است که در دامن طبیعت زیر سایه یک درخت دور هم باشیم و از نسیم خنک لذت ببریم. بنابراین با دوستان قرار پایک لیک را گذاشتیم. ما روز یکشنبه حدودهای ساعت ۹صبح از روبروی ساختمان‌های دانشگاه حرکت می‌کنیم تا حدودهای ساعت ۱۰ به مقصد برسیم و صبحانه رو کنار دریاچه بخوریم. 

دوستانی هم که نیاز به ماشین دارند تا عصر جمعه با ایمیل PSA تماس بگیرن تا براشون وسیله نقلیه فراهم کنیم. منتظر دیدارتون در پایک لیک هستیم.

مکان:‌ پایک لیک

زمان:‌ یکشنبه ۲۹ جولای

عرض تسلیت

با نهایت تاسف خبردار شدیم که مادر دوست عزیزمان آقای بصیری دارفانی را وداع گفتند. در اینجا فوت این مرحومه رو تسلیت می‌گوییم و از خداوند رحمان خواستار رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحومه و صبر و شکیبایی برای بازماندگانش هستیم.

 

اعضاء PSA

اقامت در ساسکاتون (۴)

و باز هم مسکن. از طریق دوستان مطلع شدیم که امسال ساختمان‌های دانشگاه زودتر از موقع مقرر پر شده‌اند و دوستانی که برای سپتامبر عازم ساسکاتون هستند احتمالاْ‌ نتوانند مستقیماْ آپارتمان مورد نظرشان را اجاره کنند. متاسفانه ما اینجا امکان پذیرایی را از دوستان تازه‌ وارد را نخواهیم داشت و دوستان قبل از آمدن حتماْ‌ باید محل سکونتشان را فراهم کنند. اینجا لیستی از مکان‌هایی که دوستان می‌توانند به صورت موقت اقامت کنند و بتوانند آپارتمانی اجاره کنند آورده شده است: 

۱-  Luther Residence

۲- Mohyla Institute

۳-  Ogle Hall

۴- St. Andrew’s Residence

۵- Sheptytsky Institute

موقع رزرو کردن باید به نکاتی مانند فاصله از دانشگاه- اجاره بها و امکان تهیه غذا توجه داشته باشید. دوستان ما در PSA می‌توانند کلید ساختمان عزیزان را قبل از عزیمتشان بگیرند تا دوستان حتی اگر دیر وقت عازم ساسکاتون هستند بتوانند مستقیماْ به محلی که رزرو کرده‌اند بروند.

 

به قلم: مریم