وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

شام در Bonanza

دیشب طبق برنامه‌ای که داشتیم همگی راس ساعت ۷ عصر جلو در Bonanza حاضر شدیم. از قبل هم اتاق مهمان را رزرو کرده بودیم و بریا همین به راحتی می‌تونستیم با صدای بلند فارسی صحبت کنیم. از آنجایی که همه به محض رسیدن شروع کردن به خوردن غذا عکس را گذاشتیم برای آخر برنامه و برای همین به قول شهرزاد همگی سینه کفتری شده بودیم موقع عکس گرفتن(به عبارتی در حالت عادی ما خوشتیپ‌تریم). و در نهایت با تشکر از همگی دوستان که آمدن و جمع‌مان را گرمتر کردند علی‌الخصوص رضا و مازیار زحمت آوردن و بردن بچه‌ها را بر عهده گرفته بودند.

 

به قلم: مریم

CUPE 1975

 این روزها دانشگاه قیافه جدیدی به خودش گرفته. پله‌ها و دست شویی‌ها دیگر مثل همیشه تمیز نیستند- پست دانشگاه کار نمی‌کند- منشی‌ها سر کار نمی‌آیند و برای فرستادن حتی یک فکس باید کلی راه بروید و بدتر از همه اینکه غذا فروشی‌های دانشگاه همه تعطیل هستند. 

روز اول که اعتصاب کارمندهای دانشگاه شروع شد فکر می‌کردم که حالا اینها یکی دو هفته می‌روند استراحت و شاید هم مسافرت و بعد از اینکه دانشگاه خواسته‌شان را برآورد کرد برمی‌گردند سر کار ولی ظاهراْ از این خبرها نیست. با وجود اینکه حدود ۱۰ روز از شروع اعتصاب می‌گذرد ولی نه تنها تعداد کارمندهای معترض که با وجود هوای سرد ساسکاتون هر روز از صبح زود شال و کلاه می‌کنند و در خیابان اصلی راه می‌روند کم نمی‌شود بلکه ظاهراْ روز به روز در تصمیم خود مصمم‌تر می‌شوند.

گفته می‌شود که اگر اعتصاب چند روز دیگر ادامه پیدا کند مرکز بهداشت کلاْ در دانشگاه را تخته می‌کند از این رو گروهی از افراد طالب علم داوطلب شده‌اند که راهروها و سرویس‌های بهداشتی را تمیز کنند بنابراین این روزها کم نیستند افراد ادکلن زده‌ای که مثلاْ سطل‌های آشغال را خالی می‌کنند تا چرخ علمی کانادا و ساسکاچوان حتی برای یک روز هم متوقف نشود.

 

به قلم:‌ مریم

نتیجه انتخابات استانی ساسکاچوان

همان طور که ممکن است در جریان باشید این هفته انتخابات استانی ساسکاچوان برگزار شد و Saskatchewan party بیشترین کرسی را به خود اختصاص داد و ‌Brad Wall به عنوان نماینده این حزب به عنوان پرمیر جدید انتخاب شد.

 

David Karwacki

0

Liberal

Lorne Calvert

21

NDP

‌Brad Wall

37

Saskatchewan Party

اینجا می‌توانید به صورت کامل نتیجه انتخابات را ببینید.

 

به قلم: مریم