وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

چند خبرکوتاه و معرفی VERB

 نیاز به جذب  استاد و محقق در دانشگاههای کانادا (منبع ایرانتو)   
یادداشت صفحه اول هفته نامه VER‌B به کسر درآمد جدی (۳.۶ میلیون دلار) درساسکاتون بر می گرده/ سه عامل برای این مساله شمرده شده: افرایش قیمت نفت. یخ و برف بیشتر در ساسکاتون که به میزان ۱.۲میلیون هزینه بیشتری رو مطالبه می‌کنه و همچنین شیفت شب اتوبوس شهری که درحال حاضر ضرر ریادی رومتحمل می‌شه (۶۴۶۰۰۰) 
دو عامل برای جبران کسر بودجه در نظر گرفته شده: اول اینکه تمام استخدامهای غیر ضروری به تعویق میفته ثانیا از تمام دپارتمانها خواسته شده که هزینه‌های اضافی رو متوقف کنند. 
در صفحه سوم می‌خوانید: حزب conservative به رهبری هارپر که امسال ۱۹ کرسی بیشتر و ۳۶ عضو جدید در پارلمان دارد کابینه خود را در ۲۷ اکتبر معرفی می‌کند. (قوانین اصلی پارلمان کانادا ظاهرا با ایران متفاوت است. من هنوز خودم درست نفهمیدم ورزا چه جوری انتخاب می‌شن یا اینکه به انتخابات استانی چه وزنی داده میشه و آیا صرفا آرا کلی شمرده میشه یا خیر)  
 

صفحه چهارم به خبری از ایران اختصاص داره که قطر/ روسیه و ایران تصمیم به ایجاد اتحادیه مشترک گازی مشابه اپک دارند. این سه کشور صاحب یک سوم گاز جهان هستند. اروپا در حال حاضر با چنین تشکلی مخالفت می‌کند و اصرار دارد که گاز باید در بازار آزاد (free market) به فروش برسد. 

بنابر خبر نیروگاه بوشهر سال آینده به بهره برداری می‌رسد. آمریکا با تبادلات ایران و روسیه که منجر به قدرت‌گیری ایران می‌شود به شدت مخالف است و نگرانی أمریکا سبب اصرار برای ایزوله نمودن ایران و افرایش فشار برای ترک برنامه چالش آمیز هسته ای آن می‌شود. 

 

(خبر بالا به هیچ عنوان بار منفی نداشت ولی الان که داشتم ترجمه می‌کردم احساس کردم خیلی راحت میشه بار منفی به خبر داد. اینم همینجوری.) 

کلا روزنامه خوبیه و شامل همه مطالب روز/هنر/سرگرمی/ورزش /هالیوود/ فال و ... میشه.


به قلم: سیمین

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:35

جالبه. چون من موقع اسباب کشی از این روزنامه استفاده می‌کردم برای بسته بندی ظروف شکستنی. هر از چند گاهی هم مطالبش رو می‌خوندم. البته فکر می‌کنم شایعه حاملگی جنیفر انیستن را جا انداختی.

سیمین دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:56

اینا که همه اخبار داغ روزنامه و تی ویشون از Gossip تشکیل شده. بگم نصف روزنامه اینا بود؟ طلاق مدناو اردواج یواشکی نلی جون و بازی برادپیت در فلان فیلمو شیرینکاری جدید بریتنیو... باید وقتی اخبار اجتماعی می نویسن تشویق بشن عزیرم. ما هم که طالب!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد