وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

فرصت کاری در ساسکاتون

دیروز یکی از دوستان از ایران ایمیل زده و در مورد امکان پیدا کردن شغل مربوط به رشته تحصیلی‌شان (مکانیک و عمران) پرسیده بودند. باید بگم که سئوال سختیه. در این دو سه ساله که بازار کار ساسکاچوان خیلی خوب شده خیلی از ایرانیان مهاجر توانستند با مدرک مهندسی که از ایران داشتند کار مرتبط با رشته‌شان را پیدا کنند. البته بسته به شرایط فرد مدت جستجو برای کار متفاوت بود. من البته از آنجایی که هنوز وارد بازار کار نشده‌ام اطلاعاتم ۱۰۰٪ نیست ولی می‌توانم بگویم که مخصوصاْ در یک ساله گذشته شرایط کاری عالی بود و ساسکاچوان با داشتن بیشترین رشد اقتصادی در کانادا مکان بسیار خوبی برای جستجوی کار بود بطوری که پیدا کردن فرد متخصص و یا کارگر بسیار سخت شده بود و تمام جاها آگهی استخدام زده بودند.

 

البته در یکی دو ماه اخیر به دلیل اوضاع خراب اقتصاد جهانی و پایین آمدن قیمت نفت خام این روند کندتر شده و خیلی از شرکت‌ها برای استخدام نیروی جدید مردد هستند. تا آنجایی که شنیدم در این مدت چندین شرکت نفتی در انتاریو پروژه‌های خود را کنسل و رو به تعدیل نیرو آورده‌اند با این حال با توجه به اینکه قیمت نفت در هفته‌های اخیر ثابت مانده است می‌توان امیدوار شد که بازار کم‌کم تعادل خود را بدست آورده و کانادا و بالاخص ساسکاچوان دوباره کار زیادی برای ارائه داشته باشد. 

 

و در نهایت اینکه از آنجایی که صنایع اصلی استان ساسکاچوان شامل معادن پتاس - اورانیوم - گاز و نفت  (به جز صنعت کشاورزی) هستند به ترتیب رشته‌های مهندسی معدن- عمران- مکانیک - پروسس (مهندسی شیمی) و در نهایت برق متقاضی بیشتری دارند.



البته امروز شنیدم که قراره یک واحد جدید دیگر استخراج پتاس راه‌اندازی بشه و این به معنی ایجاد ۱۴۰۰ شغل جدیده.


به قلم: مریم

نظرات 3 + ارسال نظر
سیمین چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:33

مکانیک چی؟ ما که آخر لیستیم!
به عتوان ملاک انتخاب همسر هم در نظر داشته باشن دوستان.

Simin پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:39

درستش کردی کامنت من بی معنی شد! :P

رامین شنبه 9 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:42

سیمین تو خودتو ناراحت نکن، دنیا همینه!!!! گهی زین ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد