وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

ادامه تحصیل مهاجرین

 

دوستی ایمیل زده و گفته‌اند که قراره به زودی به کانادا و احتمال زیاد ساسکاچوان مهاجرت کنند و در مورد ادامه تحصیل در رشته مدیریت پرسیده‌اند.  

 

در کانادا ورود به دانشگاه برای افرادی که ساکن کانادا هستند کار نسبتاْ راحتی است. شما صرفاْ با داشتن مدرک لیسانس از ایران و داشتن نمره زبان می‌توانید در دانشگاه ثبت نام کنید. تنها مسئله‌ای که در این میان اهمیت می‌یابد امکان گرفتن بورس از دانشگاه و یا استاد است. در مورد رشته‌های علوم انسانی تا آنجایی که من می‌دانم گرفتن بورس تقریباْ کار بسیار سختی است و اغلب دانشجوها خودشان هزینه‌های تحصیلی خود را تامین می‌کنند (من این را از یکی دو نفر از دوستان کانادایی که در رشته‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی مشغول تحصیل بوده‌اند پرسیده‌ام).  

 

و اینکه چه توصیه‌ای می‌شود کرد برای این دوستان: من فکر می‌کنم بهترین کار برای فردی که ساکن ایران است و قصد عزیمت به کانادا را دارد این است که سعی کنید زبان انگلیسی‌تان را تا آنجایی که برایتان امکان دارد تقویت کنید. کلاس زبان‌های ایران ارزان و با کیفیت هستند. اینجا هزینه ثبت نام برای کلاس‌های زبان بالاست (حدود ۳۰۰ دلار برای هر ترم) و اغلب شرکت کنندگانشان از کشور چین هستند که تحمل کلاس‌ها را تقریباْ غیر ممکن می‌کنند. اصلاْ به شعارهایی مانند قرار گرفتن در محیط اهمیت ندهید.  

 

در مورد مطالعه در زمینه رشته مورد علاقه‌تان اگر بتوانید این کار را انجام دهید بهتر است ولی فکر نمی‌کنم حتماْ‌ ضروری باشد. اغلب دانشجویان ایرانی عملکرد خوبی در دانشگاه دارند و فکر نمی‌کنم با پشتوانه آموزش دانشگاههای ایران جای نگرانی وجود داشته باشد.



نکته مهم اینکه برای دوستانی که ساکن ساسکاتون (کانادا)‌ بوده ولی معدل مورد نظر دانشگاه را ندارند باید یکی دو ترم به صورت آزاد واحد گرفته و سپس بعد از اخذ نمره مورد نظر به صورت رسمی در دانشگاه صحبت کرده و در صورت داشتن معدل خوب می‌توانند برای گرفتن scholarship اقدام نمایند.


نظرات 8 + ارسال نظر
شاهین سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 13:39

سلام اگر دیپلم داشته باشیم واسه ادامه تحصیل چه باید کرد

سلام. تا آنجایی که من می‌دونم یا باید سال آخر دبیرستان را در کانادا به اتمام رساند و یا اینکه مدرک کالج گرفت.

مهدی چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:42

سلام. من هرچی دانشکده عمران رو نگاه کردم دیدم دکترا نداره مثل اینکه. من گرایشم مدیریت ساخت هست. می تونید به من کمک کنید؟

من مطمئن هستم که دکترا داره. دو تا از دوستان ما مشغول به تحصیل در مقطع دکترای عمران هستند.

مهدی پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:23

سلام. از پاسختون ممنونم. میشه یه لطفی در حق من بکنید و ای میل یکی از دوستای عمرانیتون به من بدین؟ من الان واقعا گیج شدم که باید چیکار کنم. گرایش رشته من خیلی کم هستش و دانشگاه های معدودی واسه پذیرش وجود دارن. از لطف شما ممنون هستم.

ما در یکی دو روز آینده جواب ایمیل شما را میدیم. اگر هم بخواهید مستقیماْ ایمیل شما را به ایشان فروارد می‌کنیم. ولی در مورد رشته‌تان اگر استادی در این دانشگاه در زمینه مورد نظر شما کار نکند و شما حتماْ خواهان ادامه تحصیل در رشته خودتان باشید باید بگردید دنبال یک دانشگاه دیگر.

مهدی جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:57

سلام. باز هم از لطفتون تشکر می کنم. یک سوالی که واسم پیش اومد اینکه آیا من می تونم در یک گرایش دیگه دکترا بخونم؟؟ برای مثال من به دکترای رشته مدیریت بحران علاقه دارم اما ارشدم مدیریت ساخت هست. با تشکر مجدد. من همچنان منتظر ایمیل شما هستم.

فکر می‌کنم همه اینها ممکن باشه. شما تنها کاری که باید بکنید اینه که یک استادی رو پیدا کنید که مایل باشه در فیلد مربوط به شما پروژه انجام بده.

مهدی شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:42

سلام. با تشکر از لطف شما. می خواستم ببینم هزینه یک زندگی مجردی و دانشجویی ماهانه چه قدر هست؟؟؟

۱- حدود ۳۰۰ دلار هزینه ثبت نام دانشگاه (۳۶۰۰ دلار سالانه)

۲- حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای اجاره اتاق.

۳- حدود ۲۰۰ دلار هزینه خورد و خوراک برای هر نفر

حدوداْ ۱۰۰۰ دلار برای زندگی در اینجا نیاز دارید. البته ما اغلب بیشتر از این‌ها خرج داریم که مربوط به هزینه‌های جانبی هستند.

fardin پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:57

salam.
ba tashakor az in etelaate khob.
khastam bedunam reshteye arshade zaban va adbiate english in daneshga dare ? mer30
hazineye in reshte cheture?
mamnun

سمیرا سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 14:08

سلام و عرض خسته نباشید
من رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه غیر انتفاعی خوندم با معدل 90/12 و به صورت مهاجرتی دارم میام کانادا
ایا امکان ادامه تحصیل در ارشد هست ؟ و چه رشته مدیریتی سریعتر وارد بازار کانادا میشه؟
ممنون میشم جوابمو بدین

معماری شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 15:27

با سلام .من لیسانس مهندسی کشاورزی دارم می خواستم در رشته ی اصلاح نباتات(ژنتیک گیاهی)ادامه تحصیل بدم. البته ما اقامت داریم و تنها می خواهم ادامه تحصیل بدهم. لطفا بفرمایید چه نمره ای از آیلتس باید داشته باشم . و آیا اصلا مدرک آیلتس برای افراد مقیم الزامی است؟ با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد