وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

پزشکی در کانادا

 

دوستی از ایران پیغام گذاشته بودند و در مورد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا سوال کرده بودند. دوست‌مان گفته‌اند که به احتمال زیاد عضو تیم المپیاد شیمی خواهند بود. اولین نکته این که اغلب ماها دانشجوی رشته‌های فنی و یا علوم پایه هستیم و در نتیجه اطلاعاتمان در این مورد نمی‌توانند ۱۰۰٪ درست باشند.   

 

ادامه تحصیل از دیپلم: برای ادامه تحصیل در این رشته باید نخست یک دوره عمومی ۴ ساله دانشگاهی را بگذرانید و سپس در امتحان ورودی پزشکی شرکت کنید. پس از قبولی در این امتحان دانشجویان می‌توانند وارد رشته پزشکی گردند. اصلی‌ترین مشکل در این مرحله هزینه بالای تحصیلی (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار) است. شهروندان و مهاجرین کانادایی می‌توانند این هزینه‌ها را با گرفتن وام دانشجویی پوشش دهند ولی فکر نمی‌کنم برای دانشجویان بین‌المللی چنین امکانی وجود داشته باشد. بنابراین با توجه به مشکل ویزا من فکر می‌کنم امکان ادامه تحصیل در این رشته برای غیر ساکنین کانادایی نزدیک صفر باشد مگر اینکه دانشگاه و یا دولت با توجه به رزومه و عنوان جهانی دانش‌آموزی به وی scholarship بدهد که من این مسئله را دور از ذهن می‌دانم با این حال برای اطلاعات بیشتر به اعضای سال‌های قبل و یا وب‌سایت دانشگاهها مراجعه کنید.  

 

ادامه تحصیل با داشتن مدرک پزشکی از ایران: این دوستان باید پس از ورود به کانادا برای شرکت در آزمون‌های سه مرحله‌ای اقدام کنند. پس از گذراندن این آزمون‌ها به مدت حدود دو سال دوره رزیدنتی را سپری کرده و می‌توانند پس از آن طبابت نمایند.


به قلم: مریم

 

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 00:28

از توضیحتون خیلی ممنون۰ فقط میخوام بدونم با داشتن مدرک پزشکی از ایران به ما ویزا میدن؟یعنی بعد از گذراندن ۳ مرحله ازمون می تونیم برای ادامه تحصصیل بریم کانادا؟چه جوری؟

medicine جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:39

سلام
می خواستم بدونم آیا با داشتن مدرک پزشکی دانشگاه آزاد هم می شه برای گرفتن تخصص در کانادا اقدام کرد یا این احتمال فقط برای کسانی هست که در ایران پزشکی رو در دانشگاه سراسری خوندن؟؟

مدرک پزشکی ایران رو اصولا اینجا قبول نمی کنند. باید چند دوره امتحان بدید. مدرکی رو که دارید اینجا به عنوان لیسانس قبول می کنند. میشه باهاش رشته های دیگه علوم تجربی رو خوند. برای اینکه پزشکی ایران رو اینجا قبول کنند باید چنددوره امتحانهای سخت داد که فکر می کنم حتی از امتخان تخصص ایران هم سخت تر باشه. ولی خوب دانشجوهای تاپ می تونن قبول شن.

[ بدون نام ] دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:22

سلام ..

فوری احتیاج به راهنماییتون دارم
یکی از آشنایان امسال داره پیش دانشگاهی میخونم و معدل سال های پیش هم حدود ۱۹:۸۵ هست. میخواد واسه دندان پزشکی کانادا افدام کنم و چند تا سوال داشتم
۱- اینکه لازمه که پیش دانشگاهی تمام کنه یا به همین صورت هم میشه پذیرش گرفت؟ ( دختر ==>مشکل سربازی نیست ) سوال اساسیم اینه که اصلا پیشدانشگاهی بخونه و بره بهتره یا اینکه از همین حالا اقدام کنم واسه پذیرش؟ مزایا و معایبش نسبت به اینکه کنکور رشته دندان پزشکی قبول شه و بعد افدام به گرفتن پذیرش کنه چیه؟
۲- الان تو سایت http://oraweb.aucc.c....4462&SORT_BY=1 که سرچ کردم دانشگاه British Columbia برای دندان پزشکی در سطح های bachelorو MSc و PHD پذیرش میده. من برای کدوم باید اقدام کنه؟
۳- تفاوت Dental Hygiene و Dental Science چی هست؟
ممنون

maryam سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:50

سلام دوست عزیز
با تشکر از وبلاگ بسیار مفیدتون
من پزشک عمومی هستم برای مهاجرت اپلای کردم ولی الان قصد دارم با ویزای دانشجویی بیام تا مهاجرتم درست بشه.میخوام برای مستر پذیرش بگیرم.در استان ساسکچوان.هزینه مستر تقریبا چقدر هست؟
2.همسر من فوق لیسانس ام بی ای دارند از دانشگاه دربی انگلیس و سابقه مدیریت.ایا ایشون میتونن همراه من بیان و یزای همراه رو به ویزای کار تغییر بدن؟
3.شما فکر میکنید ایشون می تونن کار مناسب پیدا کنن با توجه به اینکه رشته شون فنی نیست؟
ببخشید طولانی شد.عذر میخوام.بازم ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد