وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

مهاجرت- تابعیت و داشتن وکیل

بعضی از دوستان در مورد لزوم داشتن وکیل پرسیده بودند. در مورد گرفتن ویزای تحصیلی نیازی به گرفتن وکیل نیست. حتی دوستانی هم که از طریق skill worker اقدام می‌کنند هم به نظر من نیازی به وکیل نخواهند داشت ولی با توجه به اینکه اخیراْ عده زیادی از طریق سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند و اغلب اطلاعات کافی در این مورد وجود نداشته و ظاهراْ برای سرمایه‌گذاری نیاز به دادن طرح پیشنهادی است بنابراین بهتر است با یک وکیل در این مورد مشاوره کنید. خانم هایده امیرزاده وکیل ایرانی مقیم ساسکاتون هستند که در این زمینه می‌توانند راهنمای خوبی باشند.  

 

در مورد آمدن و نیامدن به کانادا این خود شمایید که باید تصمیم بگیرید این کار به نفع شما خواهد بود یا نه. برای خیلی از افراد مهاجرت به کانادا به معنی شروع از صفر است مثلاْ اگر در ایران پزشک شناخته شده‌ای باشید اینجا حداقل ۳-۴ سال باید تلاش کنید که امتحان‌های ورودی را پشت سربگذارید (چیزی معادل کنکور) . بنابراین اگر در ایران کار و موقعیت جا افتاده‌ای دارید تحقیق بیشتری کنید. من به تمام کسانی که از ایران اقدام می‌کنند کاملاْ حق می‌دهم و می‌دانم که صرف انرژی و پول زیاد برای مهاجرت به جایی که فقط در مورد آن شنیده‌اند بسیار سخت است. همه ما هر روزه ایمیل‌هایی در مورد افراد موفق در خارج از کشور می‌گیریم ولی هیچ کدام از ما دوست نداریم در مورد افراد ناموفق در خارج از ایران صحبت کنیم. برای این کار کافی است به شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور سر بزنید و افرادی را ببینید که به زعم خود دارند بیزینس می‌کنند. بسیار عالی بود اگر دوستان می‌توانستند حداقل یک یا دو بار (زمستان و تابستان)‌ به کانادا آمده و زندگی در اینجا را به شخصه تجربه کنند و سپس برای مهاجرت اقدام کنند. در طول این مدت هم ما سعیمان این بود که یک دید واقعی از زندگی در اینجا ارائه دهیم ولی با این حال به باور من این کار بسیار مشکل است.  

 و اما در مورد زندگی در ساسکاچون و اینکه من واقعاْ این کار را توصیه می‌کنم و یا نه.  

۱- ساسکاچوان قسمتی از کانادای بزرگ و زیباست. 

۲- امکانات رفاهی تقریباْ همه جای کانادا به یک صورت پخش شده است.  

۳- زمستان همه جا سرد است ولی ساسکاچوان از بقیه استانها (به جز منیتوبا) سردتر است.  

۴- من اگر حق انتخاب داشته باشم زندگی در کلگری را ترجیح می‌دهم. چون گرمتر است. بزرگتر و زیباتر است و در نهایت اینکه نزدیک بنف است. ولی با این حال (ساسکاتون +‌ استادم) را برای دوره دکترا ترجیح داده و می‌دهم.  

۵- من تا آنجایی که شنیده‌ام افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری استانی اقدام می‌کنند حداقل باید تا ۳ سال در این استان سکونت و سرمایه‌گذاری کنند.  

۶- در مورد شهروندی افراد مهاجر می‌توانند پس از گذراندن ۳ سال برای گرفتن شهروندی اقدام نمایند. این مدت برای دانشجویانی که قبل از گرفتن مهاجرت ساکن کانادا بودند ۲ سال است.   

۷- در مورد امکان کسب درآمد من تجربه خاصی ندارم ولی به صورت کلی باید این را در نظر داشته باشید که شرایط کسب درآمد در کانادا با ایران کاملاْ متفاوت است. در ایران به دلیل ناکارآمد بودن سیستم پخش و توزیع کالا افراد زیادی قادر به تعمین زندگی خود از طریق خرید و فروش هستند ولی در کانادا چنین چیزی تقریباْ غیر ممکن است. حتی در شهرهایی مانند ونکوور که جمعیت ایرانی بسیار بالایی دارد اغلب فروشگاههای ایرانی مشتری‌های محدود ایرانی خود را دارند. در یک کلام می‌شود گفت در ایران این پول است که پول می‌آورد ولی در کانادا این مهارت و تجربه شماست که به درد شما خواهد خورد.


به قلم: مریم

نظرات 5 + ارسال نظر
شاهرخ جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 14:16

واقعا لطف کردید مریم خانم .می تونم بپرسم کار خانم امیرزاده از نظر شما قابل قبوله یا نه؟

من شخصاْ با ایشان کار حقوقی نداشتم ولی می‌دانم که ایشان از دانشگاه ساسکاچوان مدرک حقوقشان را گرفته‌اند و فکر می‌کنم تنها وکیل ایرانی معتبر در ساسکاتون باشند.

سیمین جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:09

برم به برگعلی بگم تامین رو با عین نوشتی؟ :D

خدا پدر مادر این مایکروسافت ورد را بیامرزه منکه دیکته از همه نوعش شوت بودم و هستم اون هم از بچگی.

محمد حسن شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:21

سلام . ممنونم . بابت همه چیز .

سازمان حقوقی مهاجرتی امیرزاده جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:44 http://www.amirzadehLaw.com

در نظر دارد در ویرایش جدید وب سایت خود به معرفی وبلاگ ها و سایت های مرتبط با کانادا بپردازد لذا با انتخاب وبلاگ/وب سایت شما به عنوان یکی از وبلاگ/وب سایتهای برتر با موضوعات کانادا درصورتیکه خود شما نیز تمایل داشته باشید نام وبلاگ/سایتتان در سایت ما و در صفحه معرفی وبلاگ ها و وب سایت های کانادایی ثبت خواهد شد.
در صورت تمایل به این امر شما می توانید با افزودن نام سازمان حقوقی مهاجرتی امیرزاده به آدرس www.amirzadehLaw.com به لینک های خود خواسته ما را تایید نمایید. در اولین ویرایش سایت ما در 7 روز بعد آدرس سایت/ وبلاگ خود را خواهید دید.
با تشکر از توجه شما
روابط عمومی سازمان حقوقی مهاجرتی امیرزاده

شیرین چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:03 http://www.emoshavereh.ir

سلام
به نظرم این وب سایت هم می تونه هم به اونائی که دنبال وکیلند و هم معرفی وکلائی که تخصص ویژه ای دارند کمک بکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد