وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

کار و درس هم زمان

دوستی از ایران ایمیل زده و دو مورد کار و درس همزمان پرسیده بودند. برای فرد مجرد حداقل هزینه زندگی تک نفره به قرار زیر خواهد بود: 

 

۴۰۰-۵۰۰ هزینه مسکن 

۱۰۰ رفت و آمد و پوشاک

۲۰۰ تا ... هزینه خورد و خوراک  

 

بنابراین هر نفر حداقل حدود ۸۰۰ دلار هزینه زندگی خواهد داشت. البته هزینه‌های دانشگاه هم جای خود دارند. برای دوره تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکترا) هزینه دانشگاه تا کنون حدود ۳۰۰ دلار در ماه (۳۶۰۰ دلار سالانه) بود. اکنون زمزمه‌هایی در مورد افزایش این رقم مخصوصاْ‌ برای دانشجویان بین‌المللی به گوش می‌رسد. برای دانشجویان لیسانس این رقم بالاتر است. (فکر می‌کنم هزینه ثابت + تعداد واحدهای برداشته شده باشد.)  

 

و اما در مورد درآمد: حداقل درآمد مربوط به کارهایی همچون فروشندگی است که حدود ۹ دلار برای هر ساعت است. هر چقدر کار سختتر و تخصصی‌تر باشد این رقم بالاتر خواهد بود. اینجا کار کردن برای جوانان یک مسئله جا افتاده است. البته همانطور که قبلاْ هم نوشته بودم اگر مهاجرت داشته باشید می‌توانید وام تحصیلی بگیرید و تعداد ساعت کار هم برای شما نامحدود خواهد بود. (حداکثر ۲۰ ساعت با ویزای دانشجویی)  

 و در خاتمه اینکه زبان مرسوم در این ناحیه کلاْ انگلیسی است و مردم به ندرت فرانسه بلدند.  

 

به قلم:‌مریم

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد حسن سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:57

سلام .
فرموده بودید که برای گرفتن شهروندی کانادا باید 3 سال در ساسکاچوان اقامت داشت . آیا بعد از3 سال گه هم فوق لیسانسم رو گرفتم و هم شهروندیم رو گرفتم میشه برای کار و ادامه تحصیل در مقطع دکترا به استان و شهر دیگری رفت و در آنجا ساکن شد ؟
سپاس.

فکر می‌کنم برای گرفتن شهروندی هر جای کانادا که بودید می‌توانید اقدام کنید. شما با داشتن PR و یا study permit معتبر هر جای کانادا که بخواهید می‌توانید اقامت کنید.

من فقط برای افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری استانی اقدام می‌کنند مطمئن نیستم که بتوانند در این ۳ سال شهر دیگری اقامت کنند.

صحرا جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:06

مطالب جالبی دیدم مفید بودندومیشه لطفا بگید چهطور میطونم از دانشگاه ساسکاتون برای رشته صنایع غذایی پذیرش بگیرم برای دوره فوق لیسانس یعنی باید چه اقداماتی انجام بدم؟ممنون

ali چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:11

سلام شما فرمودید هزینه تحصیل دوره فوق لیسانس یا دکترا ماهی 360 دلار است مطمن هستید دانشگاه از این بیشتر نمی گیرد؟ اسم کالج یا دانشگاه رو لطفا بگید تا من هم پذیرش بگیرم
متشکر میشم

سجاد جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:15

سلام. آیا این هزینه های دانشجویی مجردی را که اعلام کردید سالیانه هست یا ماهیانه؟


ممنون میشم اگر جواب رو به ایمیلم بفرستید

رها چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:55

سلام از وبلاگ خوبتون واقعا ممونم

یه سئوال دارم ممنون میشم اگه جوابمو بدین
من رشتم بیوتکنولوژی گیاهی هست و قصد گرفتن پذیرش رو دارم منتها یه چیزی که خیلی ذهن منو مشغول کرده اینه که آیا بعد از فارغ التحصیلی دکترا وضعیت کاری برای این رشته مناسبه و کلا بعد از گرفتن PHD چطور میشه کار متناسب با رشته رو در یه کشوری پیدا کرد مخصوصا رشته های علوم پایه
یک دنیا تشکر

سلام

کلا کار پیدا کردن در همه جای دنیا آسون نیست. برای بعضی رشته ها از جمله رشته های پایه و علوم انسانی شاید سخت تر هم باشه. هیچ راه میانبری هم نیست. فقط باید گشت و رزومه فرستاد و ارتباطات قوی با محیط زندگی و افراد پیرامون خودمون و امید به آینده داشت. اینا نظرات من بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد