وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

نام دانشگاه

دوستی کامنت گذاشته بودند و در مورد اینکه نام دانشگاه چه مقدار در زمینه پذیرش تاثیر دارد پرسیده بودند. نام دانشگاه مسئله جنجال برانگیزی است و امیدوارم این پست کدورتی ایجاد نکند.  

۱- اهمیت نام دانشگاه از استادی به استاد دیگر و مهمتر از دانشکده‌ای به دانشکده دیگر متغیر است. دانشکده‌هایی که دانشجوی ایرانی زیاد و بالاخص استاد ایرانی داشته باشند اطلاعاتشان از دانشگاههای ایران بالاست. استادهایی هم که قبلاْ دانشجوی ایرانی داشته باشند مشخصاْ اطلاعاتشان بسیار بالاست. به عنوان مثال دانشکده مکانیک بیشترین ایرانی را دارد. من فکر می‌کنم این مسئله تا حدی به وجود اساتید ایرانی دانشگده برمی‌گردد. این اساتید با گرفتن دانشجوی ایرانی آغاز به معرفی دانشجویان ایرانی کردند.  تا آنجایی که من می‌دانم استادها موقع گرفتن دانشجو رزومه فرد را به اساتید ایرانی نشان داده و نظرشان را می‌پرسند. اساتیدی که قبلاْ دانشجوی ایرانی داشته‌اند هم اطلاعات بیشتری نسبت به بقیه دارند و اغلب از دانشجویان خود هم اطلاعات می‌گیرند (البته رزومه نشان نمی‌دهند).   

   

۲- من نام دانشکده مکانیک را صرفاْ‌ از این لحاظ آوردم که خودم دانشجوی این دانشکده هستم و اطلاعاتم در این زمینه است وگرنه تعداد اساتید ایرانی برخی دانشکده‌ها بیشتر است. 


۳- دانشکده‌هایی که دانشجوی ایرانی کمتری دارند گاهاْ اساتید فرقی بین دانشگاه مختلف ایران قائل نیستند.  

 

۴- با تمام این اوصاف با اینکه احتمال گرفتن پذیرش برای دانشجویان دانشگاه آزاد کمتر است ولی در عمل چند تن از دوستان ما هستند که در این دانشگاه درس خوانده‌اند. بنابراین با داشتن معدل بالا می‌توانید نظر موافق برخی اساتید را جلب کنید.  

 

*من به شخصه ۱۰۰٪ به توانایی امتحان کنکور برای شناخت دانشجو در عرض کمتر از ۵ ساعت شک دارم و مطمئن هستم که توانایی افراد را نمی‌توان بصورت ۱۰۰٪ از روی نام دانشگاه نتیجه گرفت. ولی از طرف دیگر فکر می‌کنم با اطلاعات کمی که هر دو طرف (دانشجو و استاد) از همدیگر دارند صرفاْ می‌توان به اطلاعات نیمه آماری هر چند نادرست اکتفا کرد.  

 

به قلم مریم

نظرات 1 + ارسال نظر
سیمین سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 13:47

مشکلی که هست اینه که به دلیل بحران اقتصادی سطح پدیرش دانشگاهها هم پایین میاد. اینه که بورسهای تحصیلی خیلی competetive می شن. تو دپارتمنت برق که من هستم با وجود اینکه دانشجوی grad خیلی کمه اما تا حالا که وضع فاند اساتید خوب نبوده و بعد از این هم بدتر میشه.الان من از منیتوبا پول می گیرم زهره از Trlabs . رامین با پدیرش تنها اومده. دوستتون با half scholarship و... . استادمن تا 2010 دانشجو نمی گیره .اماشاید منیتوبا و کلگری راحتتر پذیرش بدن .وارد شدن به دپارتمان برق اینجا یا مهندسی شیمی اینطور که دیدیم و شنیدیم حتی نسبت به دانشگاههای اونتاریو هم راحت تر نیست.من کوینز می تونستم برم زهره ویکنوریا و هردو از اینجا سر در آوردیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد