وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

خرید لوازم منزل

من نمی دونم دوستان چقدر با خرید های online آشنا هستند. اینجا یه روال طبیعی محسوب میشه. می تونید قبلش به فروشگاه سر یزنید و مشخصات جنس رو بررسی کنید و بعد online خریداری کنید. 

بچه هایی که تازه میرسن و خونه اجاره می کنن معمولا به یه سری لوازم اولیه مثل تشک و مبل و میزو .. نیاز دارند. یک راهش خرید دست دومه که خیلی فکر خوبیه و لی زیاد راحت نیست. الان jysk یه سری offer گذاشته که بالای خرید ۳۰۰ دلار مجانی حمل می کنه. معمولا این offer ها کوتاه هستند . ظاهرا ۱۵ درصد هم تخفیف میده برای پرکردن نظر سنجی. 

اینم آدرس سایت: jysk.ca 

 

سیمین

اجاره آپارتمان در ساسکاتون

به جز kijiji و بقیه جاهایی که تا حالا برای پیدا کردن خونه توی وبلاگ آورده شده از آگهی های روزنامه starphonix هم میشه استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که چون روزنامه توسط افراد زیادی چک میشه اگر مورد خوبی وجودداشته باشه سریع شکار میشه و باید newlisting رو همیشه چک کرد. اگر جایی زنگ زدید و گفتند که taken شده می تونید برای چندماه آینده سوال کنید که اگر موردی هست از حالا اقدام کنید. متاسفانه قیمت اجاره آپارتمان در ساسکاتون سیر صعودی داره و شیب اون هم به نسبت زیاده. به خاطر همین باید با فکر و تامل برای پیدا کردن مکان مناسبی برای اجاره پیش برید. ما توصیمون این هست که خیلی دنبال جاهای نزدیک به دانشگاه نباید بود همین که ایستگاه اتوبوس در نزدیکی محل باشه خوبه. چون زمستان اینجا به قدری سرده که حتی خیلیها از خوابگاه که پیاده یکربع راه هستش زمستان رو با اتوبوس رفت و آمد می کنند. اگرbasement تروتمیزی هم پیداشد حداقل برای مدت چند ماهی بد نیست هرچند که بعضی هاشم خیلی راحته. 

 من خودم یکی دوماه خوابگاه بودم. بعد دوهفته یه جا موقتا اتاق گرفتم بعد یه خونه قدیمی رو اجاره کردم و بعد از دو هفته یه زیرزمین رو اجاره کردم و چهارماهی اونجا بودم و حول و حوش اواسط ژانویه بود که یکی از آپازتمانهای دانشگاه رو تونستم بگیرم. معمولا اگر یکی دو نفر دوست بخوان مشترکا جایی رو بگیرند خیلی راحتتر می تونن مکان مناسبی رو پیدا کنند و هزینه ها همه پایین میاد. مشکل ببشتر در مورد آپارتمانهای تک خوابه است که تعداد اونها کمه و قیمتشون هم اکثرا بالاست. 

 

سیمین

مسکن

با توجه به تعدد دوستان ایرانی تازه وارد و مشکل پیدا شدن مسکن چنانچه دوستان مقیم ساسکاتون محلی برای اجاره حتی به صورت موقت دارند خوشحال می شیم با psa هم در میان بذارند. 

سیمین

خبرخوش

 

ایرانتو: کارشناسان هواشناسی اعلام کردند، تغییرات نابهنگام آب و هوایی که به عنوان پدیده ال نینو شهرت دارد، باعث خواهد شد که کانادا پس طی کردن تابستان خنک سال جاری، شاهد زمستان معتدل خواهد شد.
بر اساس گزارش منتشره توسط مرکز پیش بینی وضعیت آب و هوای آمریکا ، دمای سطحی دریا در حال حاضر بین نیم تا یک و نیم درجه گرمتر از حالت نرمال در اقیانوس آرام است که بشکل ملموسی، موجب ایجاد تغییر در دمای هوا خواهد شد.
مشاهدات جاری و همچنین مدل های داینامیک هواشناسی، نشان می دهد ، آثار پدیده ال نینو در زمستان 2009-2010، بوضوح در نیمکره شمالی تأثیرگذار خواهد شد.
این سیستم که هر دو تا هفت سال اتفاق می افتد، باعث ایجاد خشکی در آفریقای جنوبی، شمال استرالیا، اندونزی و شمال شرقی برزیل و همچنین بارش سنگین در ساحل غربی آمریکای جنوبی می شود.
بنابراین اگرچه زمستان آینده ، فصل کم برفی برای اسکی بازان باشد اما برای شهروندانی که از پارو زدن خسته شده باشند، فرصت مناسبی برای استراحت زمستانیست.
آخرین پدیده ال نینو در سال های 2006-2007 باعث ایجاد زمستان گرم در کانادا گردید به طوریکه ماه مارچ 2007، رکورد گرمترین زمستان در جهان را بخود اختصاص داد. 

 

سیمین