وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

پاسخ به پرسش

دوستی از ایران ایمیل زده‌اند و نوشته اند که دانشجوی سال سه رشته پزشکی بوده و نامزدشان مهاجرت کانادا را دارند و می‌خواستند ببینند که آیا امکان ادامه تحصیل در کانادا به چه شکلی است  

 

۱ نامزد شما با داشتن مدارک عقد دائم می‌توانند برای شما پرونده مهاجرت باز کنند و شما می‌توانید در عرض مدت کمی (حدود ۴ ماه) اقامت دائمتان را بگیرید 

 

۲ تا آنجایی که من پرس و جو کردم احتمالاْ‌ شما برای ورود به رشته پزشکی باید از صفر شروع کنید و شاید بتوانید تعدادی از دروسی را که ایران گذرانده‌اید به اینجا منتقل نمایید شما باید یک مدرک لیسانس (از ایران و یا کانادا) گرفته و سپس وارد رشته پزشکی شوید 

 

۳ از آنجایی که شما اقامت دائم خواهید داشت شهریه دانشگاه شما برابر دانشجویان بومی خواهد بود 

 

مریم

نظرات 5 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:49

سلام.من معلول جسمی حرکتی وساکن کرج هستم .شنیده بودم که در کانادا تحصیل برای معلولان رایگانه و حتی به اون ها کمک مالی هم می شه . آیا اگه من برای پذیرش اقدام کنم شهریه برای من هم که مهاجر هستم رایگان میشه؟ بی نهایت ممنون که پاسخم رو میدید. موفق باشید

من فکر نمی‌کنم تحصیل برای معلولین رایگان باشه ولی می‌دونم که بورس‌های بیشتری بهشون تعلق می‌گیره. برای اطلاعات بیشتر:
http://www.students.usask.ca/disability/

و در نهایت اینکه با شرط داشتن مهاجرت شما شهریه شما برابر شهریه شهروندان کانادایی خواهد بود.

شهاب سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1388 ساعت 00:24

سلام
تحصیل پزشکی در دانشگاه کلگری و مک مستر کانادا 3 سال و بقیه دانشگده های پزشکی دانشگاه های کانادا 4 سال هست.
برای ورود به تحصیلات پزشکی باید حداقل سال دوم لیسانس در هر رشته ای! مثل زیست شناسی یا مثلا مهندسی شیمی و یا حتی وکالت! رو متقاضی گذرونده باشه و با دادن امتحان MCAT و آماده کردن بقیه فاکتورهای پذیرش برای پزشکی اپلای کنه.
لینکای زیر میتونه مفید باشه:
http://www.medicine.ucalgary.ca/mdprogram/prospective
/admissions

www.premed101.com/forums/


nima چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:50

با عرض سلام بنده چند بار با شما تماس گرفتم ولی متاسفانه جوابم راندادید لطفا اگر امکان دارد ممنون میشوم بنده را راهنمایی کنید با توجه به حضور شما در کانادا لطفا بفرمایید که بنده با توجه به اینکه معدل لیسانسم سیزده و خورده ای است ولی معدل فوقم بالای شانزده است برای دکترا اصلا در کانادا میتوانم اقدام کنم یا خیر و دوم اینکه اگر به صورت مهاجر بیایم در پذیرش بر مبنای معدل فرقی میکند یا نه ممنون میشوم جوابم را بدهید یا به بنده میل کنید با تشکر

نظرمن اینه که شانش پذیرش شما پایینه چون معدل باید بالای شانزده باشه. چطوره یه سری یه وبسایت دانشگاه بزنید و توی بخش پذیرش جوابتون رو پیدا کنید. مهاجرت همیشه وضعیت رو بهتر می کنه.
سیمین

ali karimi دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 http://www.taknavard.blogfa.com

واقعا استفاده کردم

سیاوش جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:51 http://green-grass.blogfa.com

سلام.
اول اینکه میخواستم از همه زحماتی که برای هم میهنانتون میکشین و اینطور وقتتون رو در اختیارشون میگذارید تا مشکلاتشون رو در این زمینه ها حل کنید کمال تشکرم رو برسونم.
یک سوال هم داشتم. میخوام بدونم زمینه کاری برای یک فارغ التحصیل دامپزشکی توی کانادا چطوره آیا اصلا مدرک مارو اونجا برای کار کردن قبول می کنند. و اینکه اگه بخوام ادامه تحصیل بدم برای گرفتن گرنت تحصیلی به چه شرایطی نیاز دارم. توضیح اینکه من توی دانشگاه آزاد درس می خونم و معدل حدود 16 و رزومه ام از نظر مقالات تقریبا روشنه 1 مقاله ISI هم دارم.
با تشکر

اینجل باید دوسه تا امتحان سخت و مشکل بدبد که مدرکتون رو به عنوان پزشک قبول کنند. درغیر اینصورت مدرک شما به عنوان لیسانس یا فوق ارزیابی میشه . من اطلاع بیشتری ندارم.
سیمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد