وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

مسکن

مسکن مهمترین نیاز دانشجویان ورودی جدید هست که ممکنه حتی قبل از ورود به ساسکاتون نگران آن باشند. مسکن های دانشجویی دانشگاه بهترین گزینه ممکن برای مسکن در ساسکاتون هست. 


این مسکن ها انواع و در نتیجه قیمت های متفاوتی دارد. برای برخی هم صف انتظار وجود دارد که ممکنه بعد از 1 یا 1.5 سال از تاریخ درخواست به شما نوبت برسه. اطلاعات کامل در مورد شکل و قیمت ها در لینک زیر موجود هست:


http://www.usask.ca/residence/


به دانشجویان به ویژه مجردین توصیه اکید داریم که حداقل در ابتدای ورود و در دو ترم اول در مسکن دانشجویی زندگی کنند. زندگی در مسکن دانشجویی مزایای زیادی دارد:


- چون این مسکن ها (به جز مسکن های یک خوابه و دو خوابه) مبله هستند، نیاز به خرید وسایل خاصی ندارید. تنها مقداری ظروف آشپزخانه نیاز دارید. این جوری می تونید در وقت و پول صرفه جویی کنید به ویژه اینکه در ابتدای ورودتون که با شهر هم آشنایی چندانی ندارید.


- با محیط خیلی راحت ارتباط برقرار می کنید و با بقیه دانشجوها هم راحت می تونید دوست شوید. این کار باعث تقویت زبان شما هم می شود. 


- می تونید پیاده به دانشگاه بروید. نیاز ندارید که هزینه اتوبوس بدهید و در ضمن هر زمان اراده کنید، می تونید برید دانشگاه، در صورتیکه اتوبوس زمان های خاصی در ایستگاه ها توقف می کند.


- از همه مهمتر، قبل از ورودتون به ساسکاتون، محل زندگیتون مشخص هست و نیاز به صرف وقت برای پیدا کردن خونه ندارید.


مسکن های یک و دو خوابه در ساختمان های Wollaston و Assiniboine هستند و صف انتظار حدودا یک ساله دارند. پس از همین حالا برای این مسکن ها درخواست آنلاین بدهید. در صورتیکه مجرد هستید، مسکن دو خوابه و اگر متاهل هستید، مسکن یک خوابه بهترین گزینه از نظر قیمت و راحتی برای شما هستند. در صورتیکه متاهل و بچه دار هستید، فقط می توانید برای مسکن های دو خوابه در ساختمان Souris  اقدام کنید. همه مسکن های دانشجویی نزدیک به دانشگاه (10 تا 15 دقیقه پیاده روی) هستند. 


از آنجا که مسکن های یک و دو خوابه صف انتظار دارند، در صورتیکه مجرد هستید، بسته به سلیقه و قیمتی که می خواهید بپردازید، برای یکی از ساختمان های Seager Wheeler یا College Quarter یا Voyageur Place هم اقدام کنید. اما اگر متاهل هستید، باید به فکر خونه گرفتن در خارج دانشگاه باشید چرا که این ساختمان ها فقط مجردی هستند. 


افرادی هم که متاهل هستند، می تونند از همین حالا در سایت 


http://saskatoon.kijiji.ca/


به بررسی مسکن های مختلف بپردازند و در صورت مشاهده گزینه مناسب با صاحب خانه تماس بگیرید. 


ممکن هست که نیمه شب به ساسکاتون برسید و مجبور باشید که کلید رو روز بعد تحویل بگیرید و یا نیاز داشته باشید چند روزی رو صرف پیدا کردن خانه نمایید. پس پست های قبلی رو هم در مورد اقامت موقت و اقامت و حمل و نقل رایگان در شب اول مطالعه کنید. 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:52

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون. نظرتون درباره کرایه منزل در مارتنزویله(Martensvile) چی هست؟ کرایه ها خیلی پایین تر هست و حدود 20 دقیقه تا شهر فاصله داره

برای زندگی دانشجویی که مناسب به نظر نمیاد. خونه دوم یا شاید هم اول خیلی از دانشجو های تحصیلات تکمیلی، محل آزمایشگاه توی دانشگاه هست. اما اگر دانشجو نیستید، راستش خودم رو واجد شرایط نمی دونم که جواب بدم. با این وجود، به نظرم در صورت کرایه منزل در چنین جایی، حتما باید ماشین بخرید. باید ببینید با وجود هزینه بنزین، بیمه و استهلاک ماشین و هم چنین مدت زمان سپری شده برای رفت و آمد، چقدر کرایه منزل رو کمتر می دهید. آیا اصلا صرف می کنه؟ اینکه محل کارتون هم کجا باشه مهمه. به نظرم در قدم اول توی شهر ساکن بشید بهتره. بعد از شناخت کافی، می تونید محل سکونتتون رو تغییر بدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد