وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

تلفن همراه

یکی از اولین دغدغه های فکری ما پس از ورود به ساسکاتون، تماس با خانواده مون هست که بی صبرانه منتظر شنیدن صدای ما و خبر سلامتی مون هستند. ماه های اول هم که تقریبا همه روزه با خانواده هامون صحبت تلفنی داریم. پس تلفن همراه در واقع یکی از نیازهای اصلی و فوری مون هست. همین فوری بودن احساس نیاز باعث می شود که دوستان نتونند وقت کافی برای بررسی انتخاب های متنوع در قراردادهای اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرف کنند و پس از چند هفته متوجه بشوند که می تونستند قرارداد بهتری با صرف هزینه کمتری داشته باشند که البته اون موقع دیر هست. چون برای لغو قرارداد قبلی باید خسارت بدهند و مقدار خسارت ممکن هست نظرشون رو برای تغییر قرارداد عوض کند.


پس چه خوب هست که قبل از آمدن به ساسکاتون، قراردادهای مختلف شرکتها رو بررسی کنید و با توجه به نیازتون، بهترین قرارداد رو انتخاب کنید و پس از ورود به ساسکاتون، به نمایندگی اون شرکت مراجعه کنید.


اپراتورهای تلفن در ساسکاتون به شرح زیر هستند:


http://koodomobile.com/en/on/index.shtml

http://www.sasktel.com/

http://www.fido.ca/

http://www.virginmobile.ca/en/home/index.html

http://www.telus.com/regionselect.html

http://www.rogers.com/web/Rogers.portal

http://www.bell.ca/


بیشتر دوستان با چهار شرکت اول قرارداد می بندند. نارضایتی بجه ها از Telus و Rogers رو نسبتا زیاد شنیدم که در مورد قبض های نادرست و مبالغ غیرواقعی و بالا بوده. ضمنا آنتن دهی Rogers هم نسبتا ضعیف هست بطوریکه حتی ممکنه شما توی محل کارتون توی دانشگاه، سیگنال نداشته باشید. Sasktel هم از دانشجویان خارجی مبلغی در حدود 500 دلار برای 6 ماه ودیعه می گیره که تضمین توانایی شما در پرداخت قبض تلفن باشه. پس از 6 ماه، این مبلغ رو به شما بر می گردونه. 


برای تماس با ایران، علاوه بر کارت تلفن، می تونید از سیستم VOIP استفاده کنید. شرکتهای زیادی هستند که به شما یه نرم افزار رایگان می دهند که پس از نصب اون روی کامپیوترتون و خریداری اعتبار از اونها، می تونید با هر نقطه ای در دنیا از جمله موبایل و تلفن ثابت در ایران تماس بگیرید. می تونید این شرکت ها رو روی اینترنت جستجو کنید و قیمت ها رو مقایسه کنید. یه نمونه از این شرکتها:


https://www.voipstunt.com/

نظرات 4 + ارسال نظر
انوشه شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:52

میخواستم ازتون بابت مطالب خوبتون تشکر کنم.لطفا در مورد نام محله هایی که در ساسکتون خوش نام نیستند نیز بنویسید.

اسم محله خاصی رو نمی دونم، اما شنیدم که خیابانهایی که با حروف الفبا نامگذاری شده اند (در سمت غرب خیابان Idylwyld) از محله های نامناسب به شمار می روند

انوشه جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:57

باسلام میخواستم بپرسم ایا امکان فریت بار تا سسکتون وجود داره یا نه؟واگر کسی اینکار کرده لطفا نام خدمات بارهوایی را معرفی کنید.خیلی ممنونم .موفق باشید

یکی از بچه ها در مورد این کار پرسیدم. ایشون گفتن "که امکانش هست ولی خیلی گرون میشه. میتونن برن از دفتر لوفتانزا تو خیابون ولیعصر بپرسن"

[ بدون نام ] یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:00

ممنونم بابت پاسخ گویتون ولی دفتر لوفت هانزا این کار رو نمیکند.

تشکر بابت اینکه ما رو از نتیجه کار آگاه کردید. اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کردیم شما رو آگاه می کنیم. بچه های دانشجو به ندرت بار سنگین دارند، نهایتا یه چمدون بار اضافه داشته باشند.

یکی از بچه ها می گفت که گویا ایرفرانس و هواپیمایی الاتحاد این کار رو انجام می دهند، منتها برای حداقل بار 100 کیلو گرم و هر کیلوگرم 8$ . این دوست می گفت که برای شهرهای ایالت آلبرتا مثل ادمونتون و کلگری قیمتهای کمتری هست. می تونید بخواهید که بار رو تا یکی از این شهرها بیارند و سپس ماشین کرایه کنید و این بارها رو از اونجا به ساسکاتون انتقال بدهید. البته نمی دونم از لحاظ اقتصادی به صرفه باشه یا نه

Kamran Kowsari سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:48 http://biofuel.webgarden.com

salam,
man qablan inja sar zade boodam vali inbar ke umadam didam uptodate shode va hame post ha ro khundam va vaqean tashakkor mikonam kheili estefade kardam.
man age khoda bekhado visa biad 27 aug saskatoon hastam va un first night accommodation arrangement ro ham sabtenam kardam daste shoma dard nakone.
be omide didar.
faqat ye moshkel daram unam ine ke man fund nadaram va vase hamin chan mah pish ham ke vase khabgah sar zadam va qeimat haro didam aslan fekre reserve ham hatta be zehanm khotoor nakard va fekr khoone hastam mammnoon misham age kesi mishnasin dar mioon bezarin bazam sepas.
Kamran.

شما قیمت خوابگاه Seager Wheeler رو هم چک کردید؟
http://www.usask.ca/residence/Applications,%20Payments,%20and%20Dates/rates.php#12rates
طبق لینک بالا:
Seager Wheeler

(Furnished. Includes utilities, $25/term non-refundable, non-transferable Residence Declining Cash Balance)

Winter Session - September 4 2012 - April 30 2013

Deposit - $525

$3,296.00

به عبارتی برای هر ماه در میاد:
$3296/8= $412

از سپتامبر تا آخر آوریل 8 ماه میشه. ضمن اینکه این مبلغ پول آب و برق رو هم شامل میشه. در ضمن به دلیل نزدیکی به دانشگاه، هزینه اتوبوس هم نخواهید داد. به نظر من در قیاس با خانه گرفتن در شهر، مقرون به صرفه هست. Deposit هم که همه جا از شما می خواهند و در انتهای قرارداد به شما بر می گردانند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد