وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

روزهای اول

روزهای اول ورود به ساسکاتون با ذوق و شوق خاصی همراه هست (لااقل برای من بود). توی مراسم Orientation که توسط ISSAC (مرکز دانشجویان خارجی دانشگاه) برگزار میشه حتما شرکت کنید. می تونید زمان و تاریخ رو از وب سایتشون ببینید:


http://students.usask.ca/current/international/issac/


در این حین به استادتون و دانشکده تون هم سر بزنید و با منشی دانشکده هم صحبت کنید. ازش بپرسید که چه کارهای اداری باید انجام بدید و در مورد ثبت نام و انتخاب واحد هم بپرسید. البته در مورد انتخاب واحد قبلش با استادتون صحبت کنید. 


فرق خاصی نمی کنه که توی کدوم بانک حساب باز کنید. معمولا بچه ها توی بانک RBC جلوی دانشگاه به خاطر نزدیکی حساب باز می کنند. شاید بد نباشه قبل از اینکه وسایل منزل تهیه کنید اول یه سری به فروشگاه Dollarama در Center Mall بزنید. در این فروشگاه اجناس قیمت های 1 تا 2 دلار دارند. خوب واضحه که کیفیتش نسبت به جاهای دیگه پایین تره. اما به نظر من کیفیت بعضی اجناس مثل وسایل آشپزخونه و ظروف برای زندگی دانشجویی به اندازه کافی خوبه. در Center Mall نمایندگی های بعضی و نه همه اپراتورهای تلفن همراه وجود دارند. اگه می خواهید نمایندگی همه شرکتها رو ببینید باید به Midtown Plaza برید. 


برای خرید مواد غذایی به فروشگاه Super Store برید. در فروشگاه Wal-mart هم، هر جنسی (جز مواد غذایی) می تونید با قیمت مناسب تر از بقیه جاها پیدا کنید. برای خرید لوازم الکترونیکی و کامپیوتر می تونید به Future Shop و Best Buy سر بزنید. اول توی سایت این دو فروشگاه لوازم مورد نیازتون رو پیدا کنید و با یاداشت کردن شماره اون جنس به فروشگاه برید. برای پوشاک هم یه سری به فروشگاه Old Navy بزنید.فروشگاه های Wal-mart و Future Shop و Old Navy هر سه در یک محدوده هستند.


توصیه من اینه که لوازم الکترونیکی کوچک مثل وب کم و میکروفون رو از ایران با خودتون بیارید، چون فکر می کنم خیلی ارزونتر دربیاد.


سعی کنید با همه اعم از ایرانی و خارجی حرف بزنید و دوست بشید. دنبال فقط و فقط دوست ایرانی نباشید چون اگه در ایران روی کاغذ 75 میلیون انتخاب داشتید، اینجا تنها حدود 2000 تا انتخاب دارید و ممکنه اخلاق هیچکدوم دقیقا مثل دوستای صمیمی که توی ایران داشتید نباشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
andisheh یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:38

سلام.خسته نیاشید .یک سال آیا اگر همسر ویزای دانشحویی داشته باشد برای ساسکوچوان همسش نیز می تواند ویزا بگیرد؟

سلام، طبق قانون همسر دانشجو می تونه درخواست ویزای کانادا بدهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد