وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

نکاتی در مورد فرودگاه و پرواز هوایی

تو این مطلب می خوام چند نکته در مورد پرواز به ساسکاتون که به نظرم مهمه بهتون بگم. البته این مطالب به نظرم من رسیده و ممکنه مورد به مورد تفاوت هایی وجود داشته باشه. نکته ی اول اینه که سعی کنید، تا خود ساسکاتون پرواز بگیرید، که شامل 3 پرواز هستش.

در ابتدا تو فرودگاه امام از مسئول Check in بخواین، کارت پرواز همه ی مسیرها رو بهتون بده. البته در مورد خود من که با Lufthansa اومدم، تو ایران فقط کارت پرواز تهران- فرانکفورتو بهم دادن و بهم گفتن تو فرانکفورت دو تا کارت پرواز دیگمو بگیرم. در ضمن بهشون بگید که میخواین وسایلتونو ساسکاتون تحویل بگیرید تا Tag ساسکاتون به وسایلتون بزنن.

اگه دلار مسافرتی هم باید از فرودگاه بگیرید، فیش بانکی رو در قسمت Transit  به مسئول بانکی که تو طبقه ی پایین هستش تحویل بدید.

سعی کنید بین پروازهاتون 2 الی 3 ساعت فاصله باشه که اگه تأخیری تو پرواز بود مشکلی پیش نیاد. بین پرواز اول و دوم باید تو قسمت ترانزیت بمونید. به نظرم خوبه که از رو برنامه ی حرکت پروازها، برید نزدیک به گیت پرواز خودتون بشینید. البته بد نیست که هر از چندگاهی (مثلاً 30 دقیقه یک بار) برنامه ها رو چک کنید چون بعضی وقت ها برنامه ها یه تغییراتی دارن. نگران وسایلتون نباشید چون اونا خودشون وسایل شما رو تحویل پرواز بعدیتون میدن.

مهم ترین بخش، پرواز به کانادا (تورنتو) است که معمولاً طولانیترین پرواز هم هست. اول اینکه سعی کنید تو طی پرواز خیلی خوب بخوابید وگرنه برای پرواز سوم خوابتون میگیره و ممکنه پروازتونو از دست بدید. نکته ی بعدی اینه که داخل هواپیما سعی کنید هر از چند گاهی پاشید و قدمی تو هواپیما بزنید که دچار سوء هاضمه نشید. مهمتر از همه اینکه در طی پرواز فرمی بهتون میدن که باید با دقت پر کنید (Declaration Card). سعی کنید همه ی سوال ها رو با دقت و صداقت جواب بدید، مخصوصاً میزان پولی که همراهتون هست. در مورد مواد خوراکی هم سعی کنید تا حد امکان موادی که میارید تو بسته بندی کارخانه ای باشه. مواد گوشتی هم اصلا حتی بصورت کنسرو نیارید. سوال های دیگه شامل نام، تاریخ تولد، شماره پرواز و ... هستش. بد نیست همین الان یه نگاهی به این فرم بکنید. اینم لینکش:

http://www.cbsa-asfc.gc.ca/publications/forms-formulaires/e311-eng.pdf

وقتی وارد کانادا میشید، ابتدا تو یه صف طولانی قرار میگیرید. بر اساس فرمی که داخل هواپیما پر کردید، افسر یه سری چیزا روی فرمتون مینویسه. تو این مرحله یا مستقیماً میرید به بخش مهاجرت برای دریافت study permit و سپس سمت تحویل وسایلتون (معمولاً افرادی که قبلاً وارد کانادا شدن) یا اینکه راهنمایی میشید به بخشی که یه سری سوال های تکمیلی ازتون پرسیده میشه و احتمالاً لازم باشه مدارک مورد نظر (مثل نامه پذیرش، نامه استاد یا دانشگاه، نامه سفارت و ...) رو به مسئول مربوطه نشون بدید. پس این مدارکو با خودتون همراه داشته باشید و داخل هواپیما آماده کرده باشید.

از اونجا هم باید وسایلتونو بردارید و خودتون شخصاً از بخش پروازهای بین المللی به بخش پروازهای داخلی ببرید. از یکی از مسئول های فرودگاه بخواین که بهتون نشون بده که کجا باید وسایلتونو تحویل بدین. بهش بگید که به ساسکاتون پرواز دارید و اونا خودشون راهنماییتون میکنن.

بعد از تحویل وسایل، باید به بخش پروازهای داخلی برید و منتظر پرواز به ساسکاتون بشید. باز هم از رو برنامه حرکت پروازها، برید نزدیک Gate مربوط به پروازتون بشینید. اگه تو پرواز قبلی خوب خوابیده باشید، احتمال اینکه خوابتون بگیره و از پرواز جا بمونید، خیلی کمتر میشه.

پرواز به ساسکاتون توسط شرکت های داخلی انجام میشه و قاعدتاً مثل پروازهای قبلیتون نیست.

فکر میکنم که پذیرایی هم نداره و اگه بخواید چیزی سفارش بدید باید فقط و فقط با credit card 

پرداخت کنید. پس اگه چیزی نخوردید بهتره تو فرودگاه تورنتو یه چیزی بخورید. وقتی به ساسکاتون وارد میشید، از روی تابلوهای راهنما برید به سمت محل تحویل وسایلتون که البته بر خلاف عرف بیرون گیت خروج هستش. 


با تشکر از دوست خوبمون احمد که این مطلب رو فرستادند. 

نظرات 2 + ارسال نظر
انوشه سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:37

سلام و ممنونم از مطالب مفیدتون من چند سوال داشتمما هم پرواز یکسره تا ساسکتون با لوفتانزا گرفتیم
۱)(از اونجا هم باید وسایلتونو بردارید و خودتون شخصاً از بخش پروازهای بین المللی به بخش پروازهای داخلی ببرید. از یکی از مسئول های فرودگاه بخواین که بهتون نشون بده که کجا باید وسایلتونو تحویل بدین. بهش بگید که به ساسکاتون پرواز دارید و اونا خودشون راهنماییتون میکنن.)مگه پرواز یکسره تا ساسکتون نیست وبار رو هم تو سسکتون تحویل مسافر نمیدن یعنی خودمون باید بار رو به قسمت پروازهای داخلی ببریم ؟پس فرقش با پرواز غیر مستقیم چیه؟
۲)(سعی کنید بین پروازهاتون 2 الی 3 ساعت فاصله باشه که اگه تأخیری تو پرواز بود مشکلی پیش نیاد.)وقتی پرواز مستقیم هست خود هواپیمایی لوفت هانزا ساعتهاشو هماهنگ میکنه بنابراین مسول تاخبرش هم خودش هستش ممکنه چه مشکلی برای مسافر پیش بیاد؟

1) پروازتون تا ساسکاتون هست، ولی منظورتون از یکسره چیه؟ هواپیما که یکسره از اروپا (فرانکفورت یا لندن یا ...) مستقیم توی ساسکاتون نمیشینه که. به بلیط پروازتون نگاه کنید خواهید دید که پروازی از اروپا به یه شهر مهم کانادا مثل تورنتو یا کلگری دارید و سپس از اونجا پرواز دیگه ای به ساسکاتون خواهد بود. شما باید بار رو در اولین شهری که وارد کانادا میشید تحویل بگیرید که از گمرک و مرز هوایی شخصا رد کنید. پس از گذر از مرز هوایی کانادا و گمرک (همچنین یه سری هم به بهش مهاجرت که پس از مرز هست باید بزنید که مجوز تحصیلی تون رو صادر کنه) می تونید بار رو به ایرلاین بعدی که ایر کانادا یا وست جت هست تحویل بدید و منتظر پرواز ساسکاتون بشید.
اصولا پرواز مستقیمی از هیچ شهر اروپایی به ساسکاتون وجود نداره

2) بله،اولا تاخیر ممکنه به خاطر صف طولانی بازرسی ها یا گذر از مرز هوایی یا اداره مهاجرت یا ... باشه که الزاما ربطی به ایرلاین نداره، دوما اگر هم تاخیر مال خود ایرلاین باشه، مسئولیتش رو ایرلاین به عهده می گیره، منتها با پرواز بعدی شما رو می فرسته که اینم برای شما علافی و دردسر و انتظار به همراه داره و خوشایند نیست

نور چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:46

دوست عزیز. متاسفانه هیچ ایمیلی نیست که من بتونم باهاش تماس بگیرم
یک خواهشی داشتم
شما که اونجا هستید دانشجوی ایرانی رو میشناسید که در دپارتمان جامعه شناسی اونجا مشغول به تحصیل باشه؟ من هر چی در فروم های اپلای ابرود میگردم هیچ اطلاعی راجع به دریافت ادمیشن از اونجا نمیگیرم . ممنون میشم اگر کمک کنید

شما اگه اطلاعاتی نیاز دارید به مطالب این وبلاگ مراجعه کنید یا اگر پیدا نکردید به ایمیل انجمن در بالای وبلاگ سوالتون رو بفرستید.

من که کسی رو در این رشته نمی شناسم. ولی می تونید اطلاعاتتون رو از سایت خود دانشگاه پیدا کنید که چه شرایطی باید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا فوق لیسانس داشته باشید. اول از همه بگردید ببینید دانشگاه این رشته رو داره یا نه. سپس با اساتیدش مکاتبه کنید. من سوال شما رو برای یکی از دوستان که رشته public administration خونده می فرستم، شاید تونست راهنمایی تون کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد