وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

حمل و نقل در شهر ساسکاتون (اتوبوس)

 

اتوبوس اصلی‌ترین وسیله نقلیه عمومی ساسکاتون حساب می‌شود.  بلیط هر مسیر حدود ۲.۵ دلار است البته با گرفتن transit می‌توانید در فاصله حدود یک ساعت اتوبوس دیگری را به صورت رایگان بگیرید. بسته به میزان استفاده‌ای که دارید می‌توانید بلیط‌ها را به صورت تکی- گروهی- ماهیانه و یا ترمی (فقط برای دانشجویان) بگیرید. دانشجویان لیسانس با داشتن برچسب بر روی کارت دانشجویشان نیازی به گرفتن بلیط نخواهند داشت (جزو هزینه‌های ثبت نام لحاظ شده است) . از آنجایی که اغلب دوستان دانشجو که با ویزای دانشجویی به ساسکاتون می‌آیند دانشجویان فوق لیسانس و یا دکترا هستند بنابراین در صورت نیاز به اتوبوس بهتر است semester pass و یا کارت ماهیانه بگیرند. در صورت گرفتن semester pass هزینه ماهیانه ۵۵ دلار می‌شود در حالی که کارت ماهیانه ۶۸ دلار است.  

اتوبوس‌های شهر اغلب خلوت- تمیز و دارای تجهیزات تهویه هستند (در تابستان خنک و گرم در زمستان) و اصولاْ تابع برنامه داده شده هستند. در روزهای کاری اغلب اتوبوس‌ها طبق برنامه‌ای که دارند هر نیم ساعت به نیم ساعت حرکت می‌کنند. این مدت زمان در روزهای آخر هفته به یک ساعت افزایش می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید حتماْ باید جدول زمان‌بندی مسیر مربوطه را یا بصورت آنلاین و یا از باجه اطلاعات دانشگاه (واقع در Place Riel) دریافت کنید. البته مسیرهای پر رفت و آمدی مثل دانشگاه تا مرکز شهر چندین خط مختلف داشته و هر چند دقیقه یک بار اتوبوسی حرکت می‌کند.  

Place Riel واقع در دانشگاه یکی از ایستگاههای اصلی اتوبوس بوده و اغلب اتوبوس‌های شهر ایستی در Place Riel دارند. بنابراین در صورتی که از محل سکونتتان مسیر مستقیمی برای این ایستگاه وجود داشته باشد می‌توانید به راحتی به دانشگاه رفت و آمد کنید.


به قلم: مریم

نظرات 3 + ارسال نظر
سیمین چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:37

الان تو Place rial نقشه شهرو مسیر اتوبوسها رو هم می دن. نقشه یه دفترچه انداره کارت تلفنه . جالب بود

Maryam چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:21

Simin jan yadavariye khubi bud. Man yadam raft ke ezafe konam ke blit ha ro ham bayad az Place Riel begiran.

محمد یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 http://www.khavarzamintoos.com

تقریبا شبیه دانشگاه فردوسی با اندکی تفاوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد