وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

خرید اتومبیل

 

همان‌طور که اطلاع دارید قیمت ماشین در کانادا ارزان‌تر از ایرانه مخصوصاْ‌ اگر دست دوم باشه. احتمالاْ دوستان دیگری باشند که اطلاعات بسیار بیشتر و جامع‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند با این حال من تا آنجایی که اطلاعاتم اجازه می‌ده اینجا می‌نویسم.  

برای خرید اتوموبیل می‌توانید به سایت‌های  Star Phoneix  و  Kijiji  و craigslist سربزنید.

هزینه‌های تعمیر بدلیل بالا بودن درآمد کارگر ماهر بسیار بالاست بنابراین خرید اتوموبیل بسیار ارزان نمی‌تواند همیشه انتخاب درستی به حساب آید مخصوصاْ برای روزهای بسیار سرد زمستان.  

قیمت بنزین متغیر بوده و این روزها بین ۱.۳ تا ۱.۴ دلار برای هر لیتر است. بنابراین خرید اتوموبیل با مصرف کم اهمیت زیادی دارد. 

از طرف دیگر هر برای هر خودرو بسته به سال تولید ماهیانه حدود  ۶۰ تا ۱۰۰ دلار باید بیمه پرداخت شود. از نظر بیمه خودرو استان ساسکاچوان یکی از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها است.  

برای رانندگی در این استان اگر دانشجو باشید در طی مدت دانشجویی می‌توانید با داشتن اصل و ترجمه رسمی از گواهینامه‌تان رانندگی کنید. افراد غیر دانشجو هم می‌توانند با داشتن اصل و ترجمه رسمی از گواهینامه برای گرفتن گواهینامه اقدام کنند. داشتن گواهینامه از ایران از این جهت اهمیت دارد که دوره آموزش اجباری (حدود ۷۰۰ دلار) را رد می‌کند.   

 


 چند مطلب در مورد خرید خودر که من یادم رفت: 

۱- قیمت ماشین هر سال افت می‌کند مخصوصاْ اگر نو باشد.  

۲- در خرید و فروش اتوموبیل مقدار کیلومتری که خودرو طی کرده بیشتر ملاک است تا سال ساخت. 

۳- اگر قصد خرید اتوموبیل نو را دارید شاید بهتر باشد منتظر حراج‌ها و یا پیشنهادات فصلی باشید. گاهاْ بعضی شرکت‌ها خودرو را به صورت تمام قسط (قسط‌های طولانی مدت) و بدون بهره می‌فروشند.

۴- می‌توانید به جای خرید اتوموبیل را لیز کنید. تا آنجایی که من می‌دانم لیز شامل قرار دادهای اجاره‌ای طولانی مدت است و ماهانه پولی باید به حساب شرکت واریز کنید. در مدت قرار داد اغلب هزینه‌های خودرو بیمه می‌گردد. بعد از اتمام مدت قرار داد ماشین مورد نظر قیمت گذاری شده و شما در صورت تمایل می‌توانید ماشین را بخرید.


به قلم: مریم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد