وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

سوالاتی در مورد گرفتن پذیرش (۲)

دوستی ایمیل زده و پرسیده‌اند: 


من دانشجوی سال آخر رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه مازندران هستم. می‌خواهم در رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه مک گیل یا بریتیش کلمبیا و یا تورنتو ادامه تحصیل بدهم. معدلم هم بالای 16 است. 

۱-  می تونم راحت اونجا پذیرش بشم؟
۲- تا به حال هم به وبسایت های این دانشگاه ها سر زدم، اما نتونستم سایت اعضای هیئت علمی دانشکده های مربوطه را پیدا کنم. میشه به من کمک کنید.  

۳- در ضمن چه قدر طول می کشه که تقاضا بررسی بشه و دانشگاه جواب بده؟  

۴- یه سوال دیگه، آیا صراحتا باید به استادی که پیدا می کنیم بگوییم که برای پذیرش گرفتن با او تماس گرفته ایم؟
۵- در ضمن من نمی توانم کاملا از عهده هزینه های دانشگاه بر بیایم آیا امکانات مالی‌ای هست که اونجا استفاده کنم؟ 


 

و اما جواب‌ها 

۱- در این مورد نمی‌توان چیزی گفت ولی به امتحانش می‌ارزد. هر استادی معیار خودش را برای انتخاب دانشجو دارد.

۲- برای رشته‌هایی مانند شهرسازی - علم مواد- هوافضا و ... شاید نتوانید دانشکده‌ای دقیقاْ با این نام پیدا کنید ولی می‌توانید به دانشکده‌های مشابه مانند عمران- مکانیک و ... سر بزنید. اغلب در این دانشکده‌ها افرادی هستند که در رشته مورد نظر شما کار کنند. 

۳- شما هر زمانی از سال می‌توانید با استادها مکاتبه کنید ولی اغلب دانشگاهها یک تاریخ معین برای ارسال مدارک دارند. 

۴- صد در صد. در این مورد تردید نکنید. به صراحت بگویید که به کار ایشان علاقه‌مند هستید و دوست دارید که با ایشان کار کنید. موقع تصمیم‌گیری در مورد Scholarship داشتن استادی که از مدارک شما حمایت کنند تاثیر به سزایی در کار شما خواهد داشت. 

۵- همان‌گونه که در پست‌های قبلی گفته شد باید هنگام تماس با استاد در مورد مسائل مالی با ایشان صحبت کنید. اغلب دانشگاه و یا خود استاد دانشجو را تامین مالی خواهند کرد.


به قلم: مریم

نظرات 4 + ارسال نظر
Ray سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:44

Salam, Dastet dard nakoneh Maryam beh khareh javab dadan beh Email ya too Weblog. Fekr khobiyeh, Keep going.

رامین چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 16:27

راست میگه Ray ، کمک میخای بگو ها؟ ما هستیم. دستت درد نکنه!

ندا حسینی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:01

درود بر شما
بابت توضیحات کامل و دوستانه شما هموطن عزیز، به سهم خودم، سپاسگزارم.
من ندا حسینی متولد سال 1355 و مجرد هستم. دانشجوی ارشد رشته علوم سیاسی هستم و معدل دو ترم گذشته ام 18.86 شده و پاییز 88 ترم سوم کلاسهام شروع می شه. به دلیل شرایط کاری ام زبان انگلیسی را کامل می دانم البته برای اخذ مدرک تافل یا IELTS نیز اقدام کرده ام. بسیاری از مطالبی را که در خلال دو ترم قبل در دانشگاه ارائه داده ام به زبان انگلیسی بوده و نمره A گرفته ام نظیر Glocalization Presentation، Discourse Theory Presentation و Futurism Theory که مقالات هر کدام هم موجود است و مطمئنم از هر استادی خواهش کنم به من توصیه نامه بدهد، دریغ نخواهد کرد. من در دفتر هماهنگی امور بانک جهانی در ایران که وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی است کار می کنم و تعدادی گواهینامه یا Certificate از طرف بانک جهانی و با امضای کارمندان بانک جهانی دریافت کرده ام که قابل ارائه است. در این واحد حدود 10 سال سابقه کار دارم و پیش از استخدام در این قسمت خبرنگار روزنامه های اصلاح طلب و فعال جنبش دانشجویی طرفدار خاتمی بودم البته الان هم جزء جنبش سبز محسوب می شم مثل اکثریت مردم ایران. در ضمن قهرمان شنا در رشته کرال پشت ایران سال 1384 در میان بانوان کارمند شدم. چندتا مقام دوم و سوم شنا در کرال و قورباغه دارم و مدارج نجات غریق دریا و استخر را هم گذرانده ام. شاعر و نوازنده ویولنسل هم هستم. نمی دونم اینها به درد می خورن یا نه اما به عنوان مهارتهای شخصی شاید به درد به خور باشن. ببخشید که اینقدر طولانی شد اما تصمیم دارم در مقطع دکتری رشته علوم سیاسی یا روابط بین المللی به کانادا یا آمریکا مهاجرت کنم یا در صورتی که نتونم بورسیه تحصیلی بگیرم، پناهنده بشم. در واقع فقط در صورتی می تونم در خارج از ایران زندگی کنم که بورس یا Scholarship داشته باشم و در بهترین حالت همزمان با درس، کار داشته باشم مثل الان که در ایران زندگی می کنم. در صورت امکان شما می تونید به من کمک و راهنمایی کنید تا بتونم از ایران خارج شم.
با سپاس، ندا

آ.معماری چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:23 http://amemari.parsiblog.com

با سلام و تشکر.آیا کسانی هم که دارای اقامت هستند باید نمره ی آیلتس داشته باشند برای ورود به دانشگاه و برای ادامه تحصیل در رشته ی ژنتیک گیاهی (شاخه ی کشاورزی)تورنتو بهتر است و یا ساسکتون و برای ادامه در این رشته چه نمره ای از آیلتس لازم است؟ پیشاپیش تشکر می کنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد