وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اقامت در ساسکاتون (۲)

امروز در مورد اجاره کردن مسکن خواهم نوشت. در حال حاضر از نظر هزینه مسکن ساسکاتون یکی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شه ولی با رشدی که اخیراْ این شهر پیدا کرده به نظر می‌آید قیمت مسکن سیر سعودی خودش را ادامه بده. به هر حال دوستانی که اغلب با ویزای دانشجویی به این شهر می‌آیند بیشتر دنبال اجاره کردن آپارتمان هستند. از آنجایی که رزرو کردن هتل هزینه زیادی داره بنابراین بهتره قبل از آمدن جایی را برای محل اقامتتان اجاره کنید. از این جهت آپارتمان‌های دانشگاه می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

حسن اصلی ساختمان‌های دانشگاه در این است که شما با دانشگاه طرف حساب هستید و در عمل صاحب‌خانه‌ای وجود ندارد. شما می‌توانید با پر کردن یک فرم آپارتمان مورد نظرتان را رزرو کنید. از طرف دیگر اجار بها شامل هزینه برق و .. هم می‌شود و لازم نیست به صورت جداگانه پرداخت شود. قرارداد این ساختمان‌ها طوری است که در هر زمان که ساکنین تمایل داشته باشند می‌توانند ساختمان را تخلیه کنند. البته ۱ ماه جلوتر باید دانشگاه را خبردار کنند. برای انجام تعمیرات هم فقط کافی است که یک پیغام کوتاه در طبقه همکف ساختمان بدهید.

البته بعضی از دوستان شاید به چند دلیل تمایل داشته باشند که خارج از دانشگاه خانه بگیرند. اول اینکه شاید بتوان ساختمان ارزان‌تری نسبت به این آپارتمان‌ها پیدا کرد. دوم اینکه بعضی از این آپارتمان‌ها لیست طولانی انتظار دارند و همیشه در دسترس نیستند. با این حال من فکر می‌کنم برای شروع کار و جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی بهتر است قبل از آمدن به ساسکاتون با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه برای اجاره آپارتمان مورد نظرتان اقدام کنید.

برای اطلاع کامل در مورد ساختمان‌های دانشگاه به این لینک مراجعه کنید. ساختمان‌های دانشگاه به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

۱- Voyageur Place

 

این مجموعه داخل دانشگاه قرار گرفته‌ و شامل اتاق‌های یک یا دو نفره است که دور تا دور راهرویی قرار گرفته‌اند. حسن دیگر این مجموعه به جز نزدیکی به محل تحصیل اینه که در صورت تمایل فرد غذا هم سرو می‌شه. اغلب ساکنین این مجموعه دانشجویان دوره لیسانس کانادایی هستند.

 ۲- McEown Park

 

این مجموعه شامل ۴ ساختمان مجزا است با کاربردهای مجزا. من در این پست مختصراْ در مورد این ساختمان‌ها توضیح می‌دهم با این حال برای اطلاعات بیشتر بهتره به سایت خود دانشگاه مراجعه کنید.

۲-۱ Souris Hall

این دو مجموعه ساختمان شامل آپارتمان‌های دو اتاق خوابه برای افراد متاهل بچه‌دار است. هر کدام از آپارتمان‌های این مجموعه دارای یخچال فریزر- اجاق گاز و کابینت می‌باشند.

۲-۲ Assiniboine & Wollaston Hall

این دو مجموعه ساختمان شامل آپارتمان‌های یک و دو اتاق خوابه برای افراد مجرد یا متاهل بدون بچه است. هر کدام از آپارتمان‌های این مجموعه دارای یخچال فریزر- اجاق گاز و کابینت می‌باشند.

۲-۳ Seager Wheeler Hall از مزایای این چهار ساختمان نزدیکی به دیگر دوستان و آشنایان و همچنین به دانشگاه است.

این ساختمان ۱۴ طبقه مخصوص بچه‌های مجرده که طبقه‌های پایین‌اش طبقه‌های اجتماعی (social) هستند و طبقات بالاتر طبقه‌های آکادمیک نامیده می‌شوند. هر طبقه مشتمل بر ۴ واحد آپارتمان است که ۲ واحد برای پسرهاست و ۲ واحد برای دخترها. هر آپارتمان ۶ اتاق دارد با دو سیستم کامل بهداشتی- یک آشپزخانه بزرگ و یک حال که قسمت‌های عمومی آپارتمان به حساب می‌آیند. اتاق‌های این ساختمان هر کدام شامل یک تخت خواب- کمد لباس- میز و چراغ مطالعه و سینک رو شویی است. من در این قسمت چند تایی از عکس‌های ساختمان سیگر را اینجا می‌گذارم.

در اینجا می‌توانید نقشه کلی آپارتمان‌های هر چهار ساختمان را مشاهده کنید.  

 

به قلم: مریم  

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:31

پیروز باشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:33

توضیحات عالی و دقیق هستند
ممنونیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:40

آپارتمان های سوریس هال همه دو اتاق خوابه هستند

ممنون از راهنمایی‌تان

Travertine شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:33 http://www.dtcompany.com

آفتاب و باران در دست راست
سبزه و بهار در دست چپ
بلبل و زاغ روبرو
باد و کوه در انتهاست
بی انصافی است اگر بگوییم برای زندگی بهانه ای نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد