وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اجازه کار برای همسر

دوستی از ایران ایمیل زده و سوال‌های زیر را پرسیده‌اند: 

 

۱- آیا همسر دانشجو اجازه کار دارند؟  

  • بله شما می‌توانید به عنوان همسر و همراه دانشجو برای work permit اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر این لینک را مطالعه کنید.  

 

۲- آیا بعد از دوران تحصیل می‌توانیم برای مهاجرت دائم (Permanent Residency) اقدام کنیم؟ 

 بله. شما می‌توانید حتی در حین تحصیل برای مهاجرت دائم اقدام کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
صبا یاوری جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 23:32

سلام دوستان هموطن ساسکاچوانی!!
من مدتیه برای مهاجرت به کانادا اپلای کردم و شهر رجاینا رو برای اقامت انتخاب کردم. سه تا سوال دارم که ممنون میشم جواب بدید:
1. آیا لندینگ من در شهر رجاینا اجباریه؟
2. آیا با توجه به اینکه ساسکاچوان خیلی دنبال جذب مهاجره این انتخاب من می تونه باعث تسریع پرونده م بشه؟
3. آیا من می تونم قبل از رسیدن جواب مهاجرت برای تحصیل هم اپلای کنم؟ آخه شنیدم این کار باعث ایجاد اشکال در پرونده میشه چون اونا میگن این میخواد بیاد درس بخونه نه اینکه کار کنه. ممنون میشم اگه جواب بدید.

۱- من فکر می‌کنم این بستگی دارد به نوع مهاجرتی که اقدام کردید. اگر از طریق استانی و برای استان ساسکاچوان اقدام کرده باشید فکر می‌کنم باید اینجا لندینگ کنید.

۲- من اطلاع دقیقی ندارم.

۳- من فکر می‌کنم این دو ربط چندانی به همدیگر نداشته باشند. البته دوستانی که از سوریه اقدام کرده‌اند اغلب پرونده مهاجرتشان با تاخیر مواجه شده است.

گرفتن ویزای دانشجویی بسیار سریع‌تر از مهاجرت است بنابراین اگر شرایط هر دو را دارید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. پروسه گرفتن مهاجرت از آمریکای شمالی بسیار کوتاهتر است.

مرجان شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:54

سلام ممنون از اطلاعاتی که می دید.من از طریق سرمایه گذاری و با کمک وکیلی در ساسکاچوان اقدام کرده ام اما علی رغم اینکه وکیلم اعلام کرده که ۱ ماه دیگر برای بار اول باید به آنجا بیام هنوز فایل نامبری به من نداده اند آیا این عرف مهاجرت از این طریق است؟
دیگر اینکه چون خانواده ۴نفری هستیم می خواهم دقیقا هزینه یک ماه ساسکاتون با داشتن ۲ بچه ۹ و ۶ساله واححتسلب مدرسه و اجاره مسکن در منطقه خوب درساسکاتون با ۲یا ۳ اتاق را بدانم.از همراهیتان واقعا متشکرم

سلام
در مورد سوال اولتان اطلاعی ندارم.
در مورد هزینه برای خانواده ۴ نفره:
۱- مدرسه بچه‌ها رایگان است.
۲- شما می‌توانید یک خانه ۲-۳ خوابه را با حدود ۱۲۰۰ (بعلاوه منهای ۲۰۰) دلار در ماه اجاره کنید.
۳- هزینه خورد و خوراک فکر کنم حدود ۳۰۰ دلار برای هر نفر باشد.
۴- ماههای اول اغلب هزینه زندگی بالاتر است.

حیدر ناظمی پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:24 http://www.mahrad.com

سلام از اینکه وقت شما را میگیرم عذر میخواهم ولی نیاز به کمک فکری دارم .من ۳۸ سال سن دارم و سابقه ۱۰ سال مدیریت در صنایع غذایی .دارای سه فرزند 2 دختر و یک پسر.دارای یک کارخانه مواد غذایی هستم . درامدم بد نیست .به این دلیل تصمیم به مهاجرت گرفتم چون بچه هام بتونن از سطح اجتماعی و تحصیلات بهتری بهره مند بشن .ولی با هر کس مشورت میکنم میگویند در کانادا بچه ها خوب میشوند ولی شما دوباره باید سختی و زجر بکشید و این یک علامت سوال بزرگ شده برای من . در ضمن من از طریق سرمایه گزاری اقدام کردم و باید حداقل 75 هزارتا در بانک ودیعه بزارم و بعد بتوانم یک بیزنس حداقل 150 هزارتایی در کانادا ایجاد کنم . در استان سسکچوان . وکیل خانم امیر زاده از من 20000 دلار کانادا گرفته . دو نگرانی بزرگ دارم 1- میتوانم یک بیزنس خوب که مرا ارضا کند و فعلا به سرمایه زیادی احتیاج نداشته باشد ایجاد کنم ؟ 2-اصلا این مهاجرت کار عاقلانه ایست با توجه به کا و درامد خوبی که در ایران دارم ؟از وقتی که میگزارید بینهایت سپاسگزارم

majid چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:05

salam

man akhiran az U of S paziresh gereftam, funde man 20000 ta ast, man ghasd daram ba hamsaram biam, oon yek mama hast, baraye hamsare man emkan peyda kardan shogl ya tahsil vojood dare?
mamnoon az lotfe shoma

بلی ایشون یه سری از امتخانات رو پاس می کنند و اتفاقا تا اونجایی که من اطلاع دارم شرایط کار برای رشته مامایی اینجا خوب هستش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد