وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

سفر به ساسکاتون و خرید بلیط هواپیما

1- تفاوتی‌ نمی‌کنه که از چه مسیری یا با چه ایرلاینی بیایید. فقط دقت کنید که کشوری که توی اروپا یا حتی خاور میانه برای ترانزیت توقف خواهید داشت، از شما ویزای ترانزیت نخواهد. کشورهای انگلیس، هلند، و آلمان در صورتیکه ویزا کانادا داشته باشید از شما ویزای ترانزیت نمی‌خواهند. یکی از دوستان هم که از مسیر ایتالیا آمد، نیازی به ویزای ترانزیت برای ایتالیا نداشت، منتها من نتونستم از وب سایت سفارت ایتالیا این موضوع رو ببینم. البته احتمال زیاد آژانس‌های هواپیمایی به این موضوع آگاهی‌ دارند. هر مسیری ارزون‌تر بود، برای شما بهتر خواهد بود. 


2- حتما از آژانس بخواهید که بلیط پروازتون رو تا خود ساسکاتون تهیه کنه، چون بعضی‌ آژانس‌ها ممکن هست تا تورنتو یا کلگری براتون پرواز بگیرن و بهتون بگن که تا ساسکاتون رو خودتون به شکل دیگه ای‌ تهیه کنید. پیوسته بودن پرواز خوبیهای زیادی داره از جمله اینکه ارزونتر براتون درمیاد، بارتون بصورت اتوماتیک در مکان تراتزیت (اروپا یا خاورمیانه) به پرواز بعدی منتقل میشه، و در صورتیکه پرواز اولی یا میانی شما به هر دلیل تاخیر داشت، خود ایرلاین مسئول پرواز بعدی شما خواهد بود و هزینه هتل و غذا تا اولین پرواز بعدی به مقصدتون رو تقبل خواهد کرد.توجه کنید که در کانادا باید بارتون رو تحویل بگیرید و از گمرک بگذرید و سپس بارتون رو به ایرلاین پرواز بعدی بدهید


3- حتما از آژانس هواپیمایی بخواهید که بین پرواز هایتون حداقل ۳ تا ۴ ساعت فاصله باشه که اگر پرواز قبلی‌ تاخیر داشت یا به هر دلیل برای کار بازرسی یا مهاجرت توی فرودگاه معطل شدید، از پرواز بعدی جا نمونید. معمولا پرواز‌ها از اروپا یا خاورمیانه به کلگری یا تورنتو هست و از این دو شهر پروازی به ساسکاتون خواهید داشت. فرودگاه کلگری کوچکتر از تورنتو هست و برای سفر اول شما می تونه انتخاب بهتری باشه. اگر ساکن تهران نیستید و می‌خواهید دردسر اومدن به تهران با هواپیماهای داخلی‌ رو نداشته باشید، ممکنه شهر شما دارای فرودگاه بین المللی باشه و امکان سفر از شهر خودتون داشته باشید. مثلا سفر با ترکیش ایر لاین از تبریز به ترکیه و سپس به تورنتو فکر‌ خوبیه، هر چند که احتمالا اندکی‌ گرونتر بشه. 


4- میزان بار رایگان یک چمدون ۲۳ کیلویی هست. البته قبلا بعضی‌ ایر لاین‌ها چون به آمریکای شمالی مسافرت می‌کردید اجازه میدادن که دو چمدون ۲۳ کیلویی به صورت رایگان بیارید. البته تا اونجایی که من میدونم، دیگه همه ایر لاین‌ها فقط یک چمدون ۲۳ کیلویی به صورت رایگان میارن. بهترین کار این هست که به دفتر ایر لاین تلفن بزنید و بپرسید. اگه بار اضافه بیارید، باید جریمه بدید که میتونید نرخ جریمه رو از وب سایت ایر لاین ببینید یا تماس تلفنی بگیرید. 

با خودتون میتونید چمدون کوچک داخل هواپیما بیارید. برای هر ایر لاینی وزن و اندازه بار مجاز به داخل هواپیما فرق می‌کنه. توصیه می‌کنم که برای آگاهی، وب سایت اون ایر لاین رو نگاه کنید ( Look at "Carry-on" baggage ) یا تماس تلفنی بگیرید.


5- نکته آخر اما مهم اینه که برای آوردن بار داخل هواپیما محدودیت هایی در فرودگاه‌های اروپا و کانادا هست. شما نمیتونید هر گونه مایع حتی آب، کرم یا ژل اگه حجم محفظه اش بیشتر از ۱۰۰ سی‌ سی‌ هست به داخل هواپیما بیارید. موقع عبور از بازرسی ازتون می گیرن. پس اگه محلول دارویی (اگه نسخه پزشکی‌ به انگلیسی‌ دارید مشکلی‌ نداره، اما بهتره ریسک نکنید) یا لوازم آرایش بصورت کرم و ژل یا ادکلن دارید که حجم محفظه اش بیشتر از ۱۰۰ سی‌ سی‌ هست، بگذارید داخل چمدون که میره داخل قسمت بار و با خودتون داخل هواپیما نیارید. حتا اگه حجم محفظه کمتر از ۱۰۰ سی‌ سی‌ هست، اون رو موقع عبور از بازرسی بیارید بیرون و به مأمور نشون بدید.

نظرات 3 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:57

من تازه باوبلاگتان اشنا شدم .من میخواهم به ساسکاتون مهاجرت کنم .میخواهم بدانم شما انجا رابرای سکونت همیشگی باخانواده میپذیرید .متشکرم وموفق باشید

من به شخصه بله، اما ملاک های هر فردی برای انتخاب محل سکونت با بقیه تفاوت داره.

جمال شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:32

با سلام اطلاعات خوبی رو گذاشتید خیلی مفید هست. میخواستم از راهنمایی های که برای هموطنان ایرانی مفیرمایید تشکر کنم.براتون آرزوی سلامتی دارم.

سارا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:29

متشکرم از وبلاگ خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد