وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اقامت در ساسکاتون (۳)

امروز تصمیم گرفتم در مورد آب و هوای شهر ساسکاتون بنویسم. بنابراین بهتر دیدم آماری از دمای این شهر و نمودار مقایسه‌ایش را با دیگر شهرهای اصلی منطقه مرکزی کانادا براتون بیارم. 

۱- متوسط دمای ماهانه

 

۲- بارش کلی

۳- رطوبت نسبی

۴- سرعت باد

من آمارهای جداول بالا ار از این سایت برداشتم

همانطور که از نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید ساسکاتون شهری است با زمستان سرد و طولانی و تابستان نسبتاْ‌ گرم. در مقایسه با بقیه شهرهای منطقه مرکزی می‌شه دید که فقط وینیپگ زمستانی سردتر از ساسکاتون دارد. در مقایسه کلی همه این شهرها دیده می‌شود که کلگری زمستانی گرمتر و تابستانی خنک‌تر دارد و در دو ماه بسیار سرد زمستان (ماههای ژانویه و فوریه)‌ ۷ درجه از ساسکاتون گرمتر است. گاهی اوقات دمای هوا در زمستان تا منفی ۵۰ هم سقوط می‌کند و امکان دارد این وضعیت برای چند روزی ادامه پیدا کند.

بنابراین اگر راهی زندگی و تحصیل در ساسکاتون هستید سعی کنید خودتان را از نظر ذهنی و جسمی با این تطبیق بدهید. قبل از آمدن لباس زمستانی تهیه کنید ولی باید لباس‌هایی مثل کاپشن- کلاه و شال را بعد از آمدن به اینجا بخرید. برای لباس‌های خانه یا رویی لازم نیست حتماْ‌ لباسهایتان خیلی گرم باشد چون از آنجایی که تمام ساختمان‌های سرپوشیده مثل دانشگاه (اغلب ساختمان‌های دانشگاه از طریق تونل به همدیگر وصل شده‌اند)- فروشگاه‌ها و محل سکونتتان دمای نرمال خواهند داشت در آن صورت حتی احتمالاْ‌ باعث دردسر هم برایتان خواهد بود. از طرف دیگر ساسکاتون شهری خشک محسوب می‌شود و ساکنین این شهر باید مراقبت بیشتری از پوستشان داشته باشند و سعی کنند حتماْ پوستشان را مرطوب نگهدارند.

مسئله دیگر درباره زمستان ساسکاتون کوتاهی روزهاست. زمستان روزها آفتاب دیر طلوع کرده و زود غروب می‌کند (دقیقاْ‌ برعکس تابستان) و این مسئله می‌تواند بدتر از سرمای هوا باشد. بنابراین طی سال صرفاْ‌ به درس خواندن فکر نکنید و تا آنجایی که برایتان میسر بود سعی کنید برای خودتان تفریح ایجاد کنید.

با آرزوی موفقیت 

 

به قلم: مریم

نظرات 1 + ارسال نظر
Travertine شنبه 23 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:50 http://www.dtcompany.com

حالا بیا اینجا بیا اینجا اونجا نه ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد