وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اطلاعاتی در مورد شهر

اگر نام شهر "ساسکاتون" رو توی اینترنت جستجو کنید، ممکنه موضوع امنیت شهر که در صدر لیست شهرهای جرم خیز کانادا قرار گرفته، براتون نگران کننده باشه. جای هیچگونه نگرانی نیست! 


این گونه رده بندی ها بر مبنای تعداد جرم بر جمعیت شهر تدوین می شوند و از آنجا که جمعیت شهر ساسکاتون به نسبت کم است، این رده بندی به معنی بیشترین تعداد وقوع جرم در این شهر نیست بلکه شهرهای پر جمعیت تر، تعداد ارتکاب جرم بیشتری دارند. ضمنا، بیشتر این ناهنجاری ها در قسمت غرب شهر (غرب رودخانه) اتفاق می افتد که گذر ما دانشجوها سال تا سال هم می تواند به اونجا نیافتد. جرمهای متداول در اینجا در حد دوچرخه دزدی هست! 


آب و هوا هم در زمستان تنها در یکی دو هفته بسیار سرد می شود و در بقیه روزها سرما قابل تحمل هست. اطلاعات مربوط به شرایط آب و هوا رو تا 4 سال گذشته از لینک زیر ببینید:


http://www.weatheroffice.gc.ca/city/pages/sk-40_metric_e.html


اما نکته مهم این است که داخل ساختمان از هوای کاملا دلپذیری برخوردار هست. ضمن اینکه اکثر ساختمان های دانشگاه از طریق تونل یا پلهای سرپوشیده به هم متصل هستند و با وارد شدن به یک قسمت از دانشگاه، می توانید بدون خروج از ساختمان به قسمتهای دیگر دانشگاه رفت و آمد کنید.


چند تا از فروشگاه های زنجیره ای شهر در لینک های زیر معرفی شده اند. قیمت اجناس تا حدودی دستتون میاد، فقط توجه کنید که به جز مواد غذایی، به قیمت بقیه کالاها در موقع خرید 10 درصد مالیات اضافه کنید. البته به اجناس الکترونیکی تا حد 5 درصد بیشتر، مالیات محیط زیست هم تعلق می گیرد.


http://www.bestbuy.ca/en-CA/home.aspx

http://www.futureshop.ca/en-CA/home.aspx

http://www.sears.ca/

http://www.thebay.com/?tabid=39&language=en-US

http://oldnavy.gapcanada.ca/?

http://www.realcanadiansuperstore.ca

http://www1.shoppersdrugmart.ca/en/Home.aspx

http://www.walmart.ca/en

http://www.costco.ca/Home.aspx


بنا به سلیقه شما، امکانات تفریحی مناسبی در شهر هست. فقط ممکنه بعد از یه مدتی این مکانها شما رو دلزده کنه و دوست داشته باشید انتخاب های بیشتری داشته باشید.


اگر اهل ورزش هستید که امکان فعالیت در بیشتر رشته های ورزشی رو در باشگاه ورزشی دانشگاه رو دارید از جمله تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، فوتبال و شنا. امکانات بولینگ و گلف هم با قیمت مناسبی در شهر موجود هست. در تابستان هم می تونید در کلاس کانو شرکت کنید و روی رودخونه پارو بزنید. کلاس داوری فوتبال هم هست که بعد از گذراندن ذوره اش می تونید بازیهای محلی فوتبال رو داوری کنید و علاوه بر تفریح، درآمد اضافه ای هم کسب کنید. بلیط سینما هم در روزهای سه شنبه ارزون تر هست و می تونید فیلم های مختلف رو ببینید. جشنواره های مختلف هم در فصل تابستان برقرار هست.


از لحاظ اجتماعی هم می تونید با شرکت در برنامه هایی که توسط Intervarsity  و خانم و آقای 

G. & S. Falk ترتیب داده می شود با افراد بیشتری آشنا شوید و دایره ارتباطتون رو گسترش بدهید. برای تطابق بهتر با محیط ارتباط خودتون رو فقط به دوستان ایرانی محدود نکنید.


اینجا بر عکس ایران، کارهای داوطلبی رایج هست به این معنی که شما بابت اون پولی دریافت نمی کنید، ولی می تونه به ارتباط بیشتر شما با افراد و تجربه مسایل مختلف کمک کنه. اطلاعیه این نوع کارها رو هم در جاهای مختلف خواهید دید.

نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:09

درود.شهرراازنظراندازه با کدامیک از شهرهای ایران متوان برابر دانست .بیشترین چیزی که ما با شنیدنش دلسرد شده ایم وتصمیم رابرای ماسخت کرده میزان جرم جنایت انجاست ومیخواهم بدانم شما امنیت ساسکاتون را با ایران چگونه ارزیابی میکنید .دلیل دزدیدن دوچرخه چیست چون من این مسئله رادروبلاگ دیگری نیز خوانده ام .ایا دوچرخه گران است یا انسان نیازمند انجا زیاد میباشد .از وقت گذاشتن وپاسخ دادن شما متشکرم .بدرود

در مورد اندازه شهر که جمعیتش در حدود 300000 نفر و مساحتش 170 کیلومتر مربع هست. اطلاعات بیشتر رو در اینجا ببینید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Saskatoon

حالا خودتون با شهرهای ایران مقایسه کنید.

امنیت اینجا کاملا بهتر از ایران هست. جای نگرانی نیست. بالاخره در هر شهری یه سری محله ها از لحاظ مسایل مشکل دارن.

این ایالت جمعیت بیشتری از سرخ پوستان رو در خود جای داده و از آنجا که عمدتا تحصیل نکرده و بیکار هستند، گرایش به جرم از جمله دزدی در اونها بیشتر دیده میشه. دزدیدن دوچرخه کار آسونتری هست و احتمال به دام افتادن اونها کم. بعضی دوچرخه ها هم خوب گرون هستند. آنها نیازمند به غذا و پناهگاه که نیستند. اما درآمدشون هم بالا نیست و جز قشر فقیر جامعه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی هستند.

هادی دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:04

سلام
خیلی خوشحالم که دوباره می نویسید . امیدوارم همچنان از راهنمایی شما بتونیم استفاده کنیم . من و همسرم تصمیم داریم از طریق مهاجرت به استان سسکچوان بیایم. خیلی خوشحال میشم از طاهنمایی شما استفاده کنیم . ممنونن به خاطر زحمتتون :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد