وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

پیک نیک هفته قبل در Pike Lake

همون طور که هفته قبل مهرداد نوشته بود قرار شد یکشنبه ۱۶ جولای بریم Pike Lake. روز قبلش مهرداد و حمید دو تا ماشین اجاره کردن با این حال شب همش نگران بودیم بارندگی بشه و نتونیم بریم. هواشناسی هم هر چند ساعت یک بار پیش‌بینی‌اش عوض می‌شد. به هر حال تا صبح منتظر بودیم. شب بارون باریده بود ولی صبح آسمون آبی نشان از یک روز خوب داشت. ساعت ۹ همگی پایین ساختمان بودیم البته کمی طول کشید تا هماهنگ شیم و راه بیفتیم. نیم ساعت تا مقصد راه بود. بعد از این که رسیدیم گروهی از بچه‌ها (بخونید مجردها) که صبحانه نخورده بودن بساط صبحانه رو چیدن و هر کس چیزی آورد روی میز.

 بعد از صبحانه رفتیم برای والیبال ساحلی. البته از اونجایی که ساسکاتون راهی به دریا نداره (جای تزار روس برای هم‌دردی خالی) بنابراین ساحل هم نداره از این رو بهتره بگیم والیبال شنی. نکته جالب توجه اینکه با وجود بارندگی شب قبل شن‌ها داغ بودن و کف پاهامون شدیداْ‌ سوخت با این حال لذت بردیم از بازی.

حسن اصلی والیبال این بود که اشتهامونو باز کرد و ما رسیدیم قسمت اصلی ماجرا که «کباب کردن» بود. البته قبلش باید مقدمات فراهم می‌شد و این بار آقایون دست در دست هم دادن و مشغول هیزم شکنی شدن. البته عکسی نگرفتیم که بتونیم بهش استناد کنیم ولی شعله‌های برافراشته و کباب‌های خوشرنگ و بو و صد البته قیافه‌های خندان و راضی ما بعد از غذا می‌تونن گواهی بر این امر باشن.

بعد از غذا با تعدای از بچه‌ها تصمیم گرفتیم بریم قایق‌سواری. البته از شما چه پنهون که این مسئله با تصمیم قبلی همراه نبود و ما همین که قایق‌ها رو دیدیم به این نتیجه رسیدیم. بنابراین تعدادی از دوستان ما جا موندن. (با عرض شرمندگی از این دوستان). دو تا قایق چهار نفری گرفتیم برای نیم ساعت. چند دقیقه از سوار شدن نگذشته بود که بچه‌ها شروع کردن به آب‌پاشی به همدیگه و تو این وسط ما که مظلوم بودیم و آب‌پاشی نمی‌کردیم بیشتر از همه خیس شدیم. جبهه ما به قصد تجهیز سلاح کاسه‌ای به جزیره برگشت ولی بعدش مشاهده کردیم که در اثر دعاهای ما ناوگان رقیب سرنگون شده و در نتیجه ما هم به سبک پوریای ولی به کمک رقیب پرداختیم.

همین که از قایق‌سواری برگشتیم بچه‌ها تصمیم گرفتن برن فوتبال. غیر ممکنه شهرام جایی باشن و فوتبال بازی نشه. از این قسمت ماجرا نه تصویر داریم و نه گزارش. به هر حال بچه‌ها بعد از مدتی برگشتن و مراسم عصرانه همراه با هندونه- کیک- بلال- میوه‌های رنگارنگ - چای - آجیل و بقیه تنقلات اجرا شد.  

به هر حال عصر حدودهای ۹ شب تصمیم به بازگشت گرفتیم. به من یکی که واقعاْ‌ خیلی خوش گذشت. امیدوارم بقیه بچه‌ها هم لذت برده باشن.

به قلم:‌ مریم

نامه به سفارت کانادا در تهران

 

 

همونطوریکه ممکنه بدونید سفارت کانادا در تهران چند ماهی هست که در دادن ویزا به ایرانیها خیلی سخت میگیره. خصوصا درخواست ویزای همسر و یا والدین دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا عمدتا رد میشه. تعدادی از انجمنهای دانشجویی در کانادا نامه ای رو در این خصوص آماده کردن تا به سفارت کانادا در تهران بفرستند. PSA هم در این حرکت به سایر انجمنهای دانشجویی ملحق شده و نامه رو امضاء کرده. متن نامهء تهیه شده و اسامی انجمنهای دانشجویی امضاء کنندهء نامه رو در این لینک میتونید ببینید.

 

 

تکمله ۱. متن زیر کوششیه که دوستانمون دارن انجام میدن تا آماری از کسانی که والدین یا همسرانشون موفق به دریافت ویزای کانادا نشدن تهیه کنند تا بتونن مستندتر با موضوع برخورد کنن. لطفا در صورتی که شما هم با چنین مشکلی مواجه شدین با آدرس ایمیل ذکر شده تماس بگیرید.

 

 

 

 Ba Salaam

Could you please distribute this email on behalf of me in your community.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
As you may know, Canadian embassy in Tehran, Iran is massively rejecting
students spouses' application for a visitor visa. To tackle this problem we
need an estimation of the students with this problem. If you have this
problem, or potentially have it please come forward and send an email to me
trough  asamimi@engmail.uwaterloo.ca
Many Thanks for your cooperation
Amir Samimi, PhD Students
Civil Engineering Department
University of Waterloo

 

تکمله ۲. پتیشن مهم قید شده در این لینک مربوط به موضوع مشکلات ویزای دانشجویان و والدین و همسرانشونه که قراره به روسای دانشگاه‌های سراسر کانادا ارسال بشه. شما هم میتونید با مشارکت در امضای این پتیشن سهم خودتون رو در ارتقای جامعه ایرانی کانادا ادا کنید.

  

فرستنده: شهرام

توت فرنگی

  CHEP Community Garden برنامه ای رو برای ۲۰ جولای ترتیب داده که شرکت درآن برای همه آزاده. این برنامه رفتن به یک مزرعهء توت فرنگی و چیدن توت فرنگی بطور مجانیه. در ضمن وسیلهء رفت و برگشت و پذیرایی هم قسمتی از این برنامه هست. کسانی که علاقمند به اومدن هستن باید با این شماره (۶۵۵۵۳۷۹) برای رزرو جا تماس بگیرن و ساعت ۵:۴۵ عصر روز ۲۰ جولای مقابل ساختمان Community Garden به آدرس پلاک 230 خیابان R South بیان. این برنامه تا ساعت ۹ شب ادامه داره.

 

به قلم: شهرزاد

برد ۹ بر یک تیم فوتبال PSA

دیروز یک بار دیگه تیم PSA تونست با ارائه یک بازی خوب و تلاش بازیکنان قدرتمندش تیم مقابلش را با حساب ۹ بر یک شکست بده و با این پیروزی جاش رو در مکان اول تثبیت کنه. برای دیدن جدول رده‌بندی می‌تونید به این لینک مراجعه کنید. گلهای این بازی رو امیر علی- سجاد- سروش- شهرام- میثم - محمد و نواب زدن.

با تشکر از همه بچه‌ها چه اونایی که گل زدن چه اونایی که مانع گل زدن حریف شدن و چه بچه‌هایی که بازی سازی کردن و امکان گل زدن و برای دوستاشون فراهم کردن.

 

رضا

پیک‌نیک در پایک لیک

با بچه ها تصمیم گرفتیم یه برنامه پیک‌نیک پایک‌لیک داشته باشیم. روز یکشنبه ساعت ۹ صبح میریم. می‌خوایم یه روز متنوع داشته باشیم با کلی فعالیت، سرگرمی، بازی و تفریح. برنامه غذا هم کباب کردنیه که هرکی هرچی دوست داشت میاره، کباب می‌کنه و بعد هم با من تقسیمش می‌کنه (خیالتون راحت، آخریش شوخی بود). به هر حال ماها که ماشین نداریم تصمیم داریم ماشین کرایه‌ای بگیریم. اگر دوست دارید با ما بیاید حتما بهمون بگید که بدونیم واسه چند نفر باید ماشین بگیریم. لطفا قبل از ساعت ۱۲ شب پنج‌شنبه به PSA ایمیل بزنید.

ارادتمند، مهرداد 

Saskatoon Open Door -pancake breakfast

 

 

Dear all

 I hope you are enjoying your summer holidays. We celebrating the
Saskatoon Open Door Society's 25th anniversary. Please come and join us
this coming Saturday and support this important and wonderful
organization. There is going to be lots of fun.  See you all there

Cheers     

 Haidah Amirzadeh

 

 

 

چهارشنبه شب فیلم ممل آمریکایی

                       

چهارشنبه شب این هفته (۱۲ جولای) ساعت ۸:۳۰، PSA فیلم ایرانی ممل آمریکایی رو نمایش میده. هنرپیشه های این فیلم، دو تا از بزرگترین بازیگران قبل از انقلاب سینمای ایران یعنی گوگوش و بهروز وثوقی هستند. برای دیدن بیوگرافی این هنرمندان فراموش نشدنی ایران، این لینک و این لینک رو ببینید.

  

               

       

 

خلاصه داستان: در این فیلم ممل (بهروز وثوقی) جوونی هست که عشق آمریکا رفتنو داره و بهمین خاطر مشهور هست به ممل آمریکایی. ممل یه دوست داره که برای اون نامه هایی از آمریکا مینویسه و او را به رفتن به آمریکا تشویق می‌کنه. ممل هم برای همه دراین باره که چه زندگی باحالی رو دوستش در آمریکا داره تعریف میکنه. ممل با دزدیدن قالپاق اتومبیل و فروش آنها به یک ارمنی به نام سرکیش روزگار می‌گذرونه. روزی ممل اتومبیل زنی به نام نسرین (گوگوش) رو می‌دزده و در اون نامه‌ای پیدا میکنه که از نسرین دعوت شده به آمریکا سفر کنه. ممل اتومبیل را به نسرین پس می‌ده و با او طرح دوستی می‌ریزه. وقتی دوستی میان ممل و نسرین عمیق می‌شه، نسرین به ممل میگه که کسی که با او زندگی می‌کنه مادرش نیست بلکه زنی خوشگذرونه. ممل نسرین رو به خانهء پدریش می‌بره و به عنوان نامزدش معرفی می‌کنه. صبح روز بعد وقتی ممل از خواب بیدار می‌شود، می‌بینه که نسرین خونه را ترک کرده. مدتی بعد ممل تصمیم می‌گیره که همراه زن خوشگذرون به آمریکا بره اما در فرودگاه ...

 

به قلم: شهرام

زنده باد فرانسه

نایب قهرمانی فرانسه رو به تمامی فرانسویان، فرانسوی‌زبانان و فرانسه دوستان جهان تبریک می‌گم، اگرچه حقش بود قهرمان بشه. هرکی هم که طرفدار ایتالیاست خودش واسش پیغام بده.

 

به قلم: مهرداد

فوتبال لیگ PSA

دور رفت مسابقات فوتبال لیگ برتر PSA به اتمام رسید. نتایج بازیها رو می‌تونید از این لینک پیدا کنید. نتایج نشون می‌ده که امتیاز تیم‌ها خیلی به هم نزدیکه و دور برگشت مسابقات تعیین کننده قهرمان این دوره خواهد بود. به نظر شما کدوم تیم قهرمان خواهد شد؟

به قلم:‌ رضا

 

USB Drive رایگان

اگر مایلید یک USB Drive رایگان (با حافظهء ۲۵۶ مگا بایت) به ارزش ۲۴ دلار را صاحب بشید به این لینک مربوط به Future Shop مراجعه کنید. شما ۲۴ دلار (به اضافهء tax و هزینهء پستی) را بصورت on-line پرداخت میکنید و وقتی USB drive به آدرستون اومد پولی رو که برای USB Drive پرداخت کردید بهتون برمیگرده (در اصطلاح Rebate میشه). کافی هست که روی Buy Now کلیک کنید و مراحل رو انجام بدید. اگر قبلا login name و password در سایت Future Shop نداشته اید مشکلی نیست در قسمت New Visitor که پایین صفحهء مربوطه هست برید و یکی بسازید./ برای اینکه USB drive بدستتون برسه سه حالت وجود داره: گرفتن در فروشگاه (Pick up)، پست زمینی یا پست هوایی (Ship). من خودم پست زمینی رو زدم. فکر کنم این حالتش راحت و ارزون باشه./ ممکنه بعلت شلوغی سایت، بار اول جواب نده. من وقتی در مرحلهء سومش ( که مربوط به دادن مشخصات کارت اعتباری و آدرس ارسال هست) بودم دیدم چند دقیقه ای طول کشید و به مرحلهء بعد نرفت. صفحه رو Reload کردم. یه مرحله عقب رفت ولی اینبار جواب داد و تونستم مراحل رو تکمیل کنم.

 

به قلم: شهرام

شنبه اول جولای، جشن تولد ۱۳۹ سالگی کانادا (Canada Day)

 

شنبه اول جولای Canada Day است. از اون قدیمها سرخ پوستها در سرزمینی که الان اسمش کاناداست ساکن بودند. حدود ۴۷۰ سال پیش فرانسویان وارد این سرزمین شدند و در ایالت فعلی کبک ساکن شدند. مدتها پس از آن در سال ۱۷۶۰ انگلیسیها این سرزمین را فتح کردند و در سه منطقه (ایالات فعلی انتاریو، نوسکوشیا، و نیو برونزویک) ساکن شدند. در آن زمان بیش از ۶۰۰۰۰  فرانسوی در ایالت فعلی کبک ساکن بودند. بدین ترتیب دو مستعمره نشین فرانسوی و انگلیسی (که همواره هم با هم درگیری داشتند) در این منطقه از دنیا بوجود آمدند. بدنبال پیروزی امپراتوری بریتانیای کبیر بر فرانسه پس از جنگهای ۷ ساله (۱۷۶۳-۱۷۵۶)، مناطق مستعمره نشین کبک (که در آن زمان کانادای بالا نامیده میشد) و انتاریو (که در آن زمان کانادای پایین نامیده میشد) تحت عنوان ایالت کانادا و در قلمرو امپراتوری بریتانیای کبیر قرار گرفت. ایالات کانادا، نوسکوشیا، و نیو برونزویک در واقع ایالات متعلق به بریتانیای کبیر در آمریکای شمالی بودند. در سال ۱۸۶۷ پارلمان بریتانیا حکمی را وضع و به تایید ملکهء ویکتوریا رساند. بر اساس این حکم حکومت خودمختار کانادا مابین ایالات و مستعمرات بریتانیا در آمریکای شمالی تاسیس شد. از سال ۱۸۶۸ همه ساله کاناداییها سالروز تشکیل کانادا رو در روز اول جولای جشن میگیرن. امسال کانادا ۱۳۹ ساله میشه. راستی ایران کی و چطور بدنیا اومده!؟...

بد نیست بدونید که روز اول جولای برای کبکیها روز جابجایی (Moving Day) هم هست. در واقع اکثر اجاره دادنها در این روز شروع و تمام میشن. جوکی را که حامیان دولت فدرال برای طرفداران استقلال کبک ساخته اند اینه که کبکیها روز جابجایی رو اول جولای گذاشتند برای اینکه به خودشان اطمینان بدهند که سرشان اونقدر شلوغه که وقت جشن گرفتن روز کانادا رو ندارند!

امسال هم مثل سالهای قبل جشن تولد کانادا در ساسکاتون روز شنبه در Diefenbaker Park (در Henry Ave) برگزار میشه. برنامه ریزی جشن رو Saskatoon Optimist Club انجام میده. از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعدازظهر رقص ملیتهای مختلف انجام میشه و به احتمال زیاد مثل پارسال رقص ایرانی هم ارائه بشه. شب قراره کنسرت Rock اجرا بشه و حدود ساعت ۱۰:۴۰ شب هم برنامهء آتش بازی هست. کل برنامه هایی که اونروز قراره انجام بشه رو در این لینک میتونید ببینید.

 

به قلم: شهرام