وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

توضیحاتی در مورد کمک هزینه و دریافت پذیرش

سوالاتی به دست من می رسه که لازم دیدم در موردشون توضیح بدم. 


1- اگر از استاد یا دانشگاه کمک هزینه دریافت می کنید، به این معنی نیست که این پول خالصی هست که توی جیب شما میره و خود دانشگاه شهریه و بقیه مخارج زندگی شما رو تقبل می کنه! 


اگر مثلا مبلغ 1500 دلار در ماه به شما کمک هزینه می دهند، به این معنی هست که دانشگاه این رقم رو به حساب بانکی شما در انتهای هر ماه واریز می کنه و سپس این شمایید که با این میزان پول می بایست شهریه دانشگاه (در ابتدای هر ترم) و مخارج زندگی مثل مسکن و خوراک و پوشاک رو بپردازید. اگر کم آوردید، که خودتون مسئول تهیه کمبود اون هستید، به عبارتی باید از جیب خودتون بدید. اگر هم زیاد آوردید، که می تونید اون مبلغ رو پس انداز کنید.


این موضوع واقعا به روش زندگی افراد بستگی داره. ممکنه کسی 1500 دلار در ماه بگیره و چند صد دلار در هر ماه کسری داشته باشه، ولی فردی با دریافت همون مبلغ نه تنها از پس مخارج شهریه و زندگی بربیاد، بلکه بتونه مقداری هم پس انداز کنه. 


2- هیچ معیار خاصی برای موفقیت در گرفتن پذیرش نیست. بصورت کلی با رزومه خوب که شامل معدل، مقالات منتشر شده در مجلات و کنفرانس ها، تسلط به نرم افزار ها و برنامه نویسی و سوابق کاری یا پژوهشی شانس برای دریافت پذیرش از اساتید و رقابت با متقاضیان دیگه افزایش پیدا می کنه (برای اطلاعات بیشتر به سایتهایی مثل Applyabroad.org و غیره مراجعه کنید.) اما اگه با رزومه خوب پاسخ چندانی از اساتید نگرفتید، الزاما به معنی بد بودن رزومه شما و عدم شایستگی شما نیست. ممکنه شما رزومه خیلی خوبی داشته باشید، اما استاد مورد مکاتبه شما در اون سال پول نداشته باشه که به شما بده یا اون سال بخواد بره فرصت مطالعاتی. شاید هم از شانس بد شما یه نفر با رزومه فوق العاده عالی اقدام کرده باشه. اساتید رزومه های زیادی از سراسر دنیا دریافت می کنند و در صورت تمایل به پذیرش دانشجو، این رزومه ها و متن ایمیل ارسالی از طرف دانشجو ها رو مقایسه می کنند و در نهایت یکی یا هر چند تا رو انتخاب می کنند. در ضمن ملاک اساتید هم متفاوت می تونه باشه. ممکنه یکی روی نوع پروژه قبلی شما و میزان ارتباط اون با زمینه تحقیقاتی خودش بیشتر تاکید کنه تا معدل، ممکنه یکی دیگه روی معدل یا دانشگاه محل تحصیل یا توصیه نامه تاکید بیشتری داشته باشه. اما حتما روی ایمیلی که برای اساتید می نویسید دقت کنید که مطابق با زمینه تحقیقاتی هر استادی، متن ایمیل مرتبط باشه، به عبارتی فله ای برای اساتید ایمیل نفرستید که حتی ممکنه اسم استاد رو هم اشتباه بنویسید. پاچه خواری بیش از حد و تابلو هم توی ایمیل ها از شخص استاد یا دانشگاه نکنید. سعی هم نکنید که توی اینترنت جستجو کنید و یه متن خاص رو توی همه ایمیل ها دقیقا کپی و استفاده کنید.

هیچ کسی حتی استاد مورد مکاتبه شما دقیقا نمی دونه شانس شما برای گرفتن پذیرش چقدره، چون بستگی به سایر متقاضیان و رزومه های آنها و عملکرد آنها هم داره، درست مثل کنکور سراسری. در مورد نوشتن رزومه در اینترنت جستجو کنید و اصول رزومه نویسی رو بیاموزید، سپس به اساتید ایمیل بفرستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد