وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

دانشگاه های کانادا

آخرین شماره مک‌لینز طبق روال هرسالش دانشگاه‌های کانادا رو رتبه بندی کرده. اگرچه بعضی، مثلا بعضی دانشگاه‌ها، معتقدن که این نظرسنجی نظرسنجی مناسبی نیست و حتی یه جایی دیدم که به دانشگاه ساسکاچوان گفته بودن مثل بعضی دانشگاه‌های دیگه از نظرسنجی خارج بشه ولی خوب اصل مطلب اینه که اولا فقط دانشگاه‌هایی که رتبه خوبی بدست نمیارن غر می زنن یا از این نظرسنجی خارج میشن و دوما به‌هرحال این تنها نظرسنجی معتبر در کاناداس و اگه روش بهتری وجود داره پس کجاس و چرا محبوبیت و مقبولیت مک‌لینز رو نداره؟ پس بهتره تا داشتن یه روش بهتر، به نظرسنجی مک‌لینر به عنوان معتبرترین نظرسنجی دانشگاه‌های کانادایی نگاه کنیم.

به هر حال من تو این مطلب فقط سعی می‌کنم جایگاه دانشگاه خودمون رو در نظرسنجی بنویسم. اینم یه تندنوشته درباره این نمودارها:

* خوب دانشگاه ساسکاچوان از لحاظ رضایت دانشجوهای Undergrad و سطح تدریس در رده‌های پایینه و از ریجاینا هم پایینتره اگرچه از کلگری بالاتره ولی به هرحال زیر رده بیستمه. از نظر دانشجوهای grad غیرپزشکی از لحاظ کلیت تجربه تحصیلی دانشجو در پنج رده اول نیست (معلوم نیست جاش کجاس) ولی از لحاظ رشته های پزشکی دانشگاه ساسکاچوان در رده چهارمه .  

* دانشگاه به لحاظ کلی در رده دهم دکترای پزشکی قرار می‌گیره ولی به لحاظ غیرپزشکی لیسانس تا رده یازدهم که خبری ازش نیست.

* به لحاظ میانگین نمره‌های سال آخر دبیرستان دانشجوهای ورودی به دانشگاه، دانشگاهمون در رده چهارم از ۴۷ دانشگاه کانادا قرار داره و بیش از ۹۵ درصد دانشجوهاش معدل نمره سال آخر دبیرستانشون از ۷۵ بیشتر بوده.

* یه نکته جالب درصد دانشجوهای غیربومی دانشگاهه. در دکترای پزشکی ۶ درصد دانشجوه از خارج از ایالت (میدونم بعضی ها دوست دارن بگن ((استان)) ولی من این کلمه رو ترجیح میدم) میان در حالی که این درصد مثلا برای مک‌گیل ۳۷درصده. اگرچه مثلا برای مک‌مستر ۴ درصده.

* دانشگاه ما از لحاط درصد دانشجوهای پزشکی خارج از کانادا اوله با ۲۷.۸ درصد.

* به لحاظ تعداد دانشجوهایی که افتخارملی کسب کردن، دانشگاه‌مون در رشته های پزشکی در رده ۱۵ قرار داره. از لحاظ تعداد افتخارات هیئت علمی در رشته های پزشکی در رده نهم قرار داریم.

* به لحاظ تعداد کتاب کتابخونه به دانشجو بازم در رشته های پزشکی در رده سوم هستیم.

* به لحاظ معروفیت در سطح کشور :

- از لحاظ کلی رتبه شونزدهم

- از لحاظ کیفیت هجدهم

- از لحاظ خلاقیت هفدهم

- از لحاظ تربیت استعدادهای مدیریتی دوازدهم

پ.ن.: برادر رئوف لینک‌های مرتبط رو خواسته بودن. متاسفانه مک‌لینز تمام نتایج بررسیش رو آن‌لاین قرار نمیده تا علاقمندان رو مجبور کنه شماره مخصوصش رو بخرن (شماره ۱۳ نوامبر). به هر حال یه چیزایی آن‌لاین پیدا میشه که عرض میشه خدمتتون:

-  این اصل صفجه مرتبطه.

- تو این صفحه یه ابزاره که با استفاده از اون می‌تونید با توجه به اولویت‌های انتخابیتون، درجه‌بندی دانشگاه‌ها رو مشاهده کنید.

- تو این صفحه هم چیزای بدردبخور دیگه‌ای (مربوط به سطح علمی-تحقیقی دانشگاه) پیدا می‌کنید.

  

به قلم: مهرداد

نظرات 13 + ارسال نظر
KoUrOsH شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 19:53 http://hasratparvaz.blogsky.com/

aaaaaaaaaaaaaaa

khosh behaletoon baba!

oonvare donya hal mikonin

raouf دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 16:19

Salam Baradar,

where can I get these information as online?
ّIt would be great it you put the link of this articl.

thanks buddy.

مهرداد سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:39

برادر رئوف، علیکم السلام. لطفا به پس‌نوشت مطلب مراجعه فرمایید.

مریم جمعه 26 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:53

ممنون از اطلاعاتت. هر چند هنوز اعتقاد دارم این آمار نمی‌تونن نشان دهنده چیز خاصی باشن مخصوصاْ‌ در سطح تحصیلات تکمیلی

mehrdad شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 00:33

خواهش می کنم، به هر حال واقعیت امر اینه که اعتقاد و احساس ما نمی تونه تاثیری در حقیقت اعتبار ملی و بین المللی دانشگاه بر اساس آمار و ارقام بذاره و مجامع علمی قضاوتشون رو بر اساس مستندات و آمار موجود می کنن. مسلما" ما همگی ممکنه احساس کنیم یا دوست داشته باشیم که حس کنیم تو بهترین دانشگاه دنیا درس می خونیم یا اینکه در بالاترین سطح علمی جهانی هستیم، ولی متاسفانه وجود و احساس ما فقط بخش اندکی از واقعیته و جهان بر اساس تصورات ما قضاوت نمی کنه. ولی به هر حال موافقم که این اصلا" بد نیست و حتی پسندیده هم هست که با نیروی مثبت به حس خودمون ایمان داشته باشیم و ازش احساس رضایت و خرسندی کنیم. ممنونم از توجهت به مطلب.

مریم دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:34

مهرداد جان منظور من رو بد دریافت کردین. منظور من این بود که آمارهایی که ارائه شده بود اکثراْ مبناش نظر خواهی دانشجوها بود و گرنه من هم می‌دونم مثلاْ دانشگاهی مثل واترلو (تنها دانشگاهی از کانادا که به چند تا مقاله‌هاش ارجاع کردم)‌ کارش درسته هر چند حتی این دانشگاه هم اغلب پایین‌تر از بعضی کالج‌ها مثل سنت ماری قرار گرفته. بنابراین نمی‌شه رو این آمارها حساب خاصی باز کرد.

مهرداد سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:26

من مثل شما فکر نمی کنم. به هرحال دانشجویان یه دانشگاه هم خیلی مهمن ولی آمار مک لینز فقط بر اساس نظر دانشجویان تنظیم نمیشه. شاید بهترین دلیل واسه اعتبار آمار مک لینر به عنوان مثال همین نظر شما راجع به دانشگاه واترلو و سنت مری باشه. فکر کنم براتون جالب باشه که بدونید در رده بندی به لحاظ معروفیت در سطح کشور دانشگاه واترلو : از لحاظ کلی رتبه دوم/ از لحاظ کیفیت سوم / از لحاظ خلاقیت و نوزایی اول (فکر کنم این همون چیزیه که مد نظر شما بوده تو کامنتتون) / و از لحاظ تربیت استعدادهای مدیریتی هم دومه. اگه یه نگاهی به دانشگاه سنت مری بندازید می بینید که تو هیچکدوم از اینها رتبه ای بالاتر از 30 به دست نمیاره. بنابراین می بینید که این آمار پایه و مبنای خیلی مستحکمی داره.

مریم سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:42

من اطلاعاتی رو که شما بهش اشاره کردید رو نتونستم از لینک‌هایی که دادین استنتاج کنم.

مهرداد دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 21:19

من اشاره کرده بودم که این لینک ها شامل همه اطلاعات نیستن و برای اطلاعات کامل باید به خود مجله مراجعه کنید.

یحیی کیان مرز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 00:29

سلام
خسته نباشید
از اینکه سایت شما را دیدم خوشحالم
من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد تربیت بدنی هستم می خواستم برای ادامه تحصیل بیام کانادا و دکتری خود را از کانادا بگیرم
لطفا می توانید مرا در این مورد راهنمایی بفرمایید . منظر جواب شما هستم
خیلی متشکرم
خدانگهدار

اکبری سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:26

سلام .. من به دنباله یه دانشجوی حشره شناسی در یکی از دانشگاههای کانادا هستم که ایرانی باشه ... دختر اگه باشه بهتره ...میشه کمکم کنید ....ممنون میشم......لطفا با ایمیلم تماس بگیرید :
Akbari_m_a2000@yahoo.com

باران شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 14:42 http://www.seesky.blogfa.om

سلام ُمن دانش آموز دوم دبیرستان هستم ُمیخوام حتما pزشکی بخونم (البته نه تو ایران )و اگه خدا بخواد سعی میکنم واسه المpیاد شیمی یکی از اعضای تیم ایران باشم ُ اگه ممکنه اولا به من بگین دانشگاه های معتبر کاندا واسه pزشکی کدوم اند بعدشم باچه شرطی دانش جو میpذیرن ؟آیا مدال جهانی تاثیری داره؟از لطفتون ممنونم اگه فرصت داشتین به وب من یه نگاهی بندازین!

باران دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:33

سلام سرتون شلوغه به من جواب ندادید؟بازم مرسی امیدوارم ژروفسور بشید برگردید ایران!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد