وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اخبار خوب

با تشکر از دوستان ایرانتو:


شبکه اینترنتی ایرانیان مقیم تورنتو (ایرانتو) – سیاستمدران ایالت ساسکچوان، با سفر به تورنتو، سرگرم دعوت از کارگران و تکنسین های انتاریو هستند که اخیرا به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانجات، از کار برکنار شده اند.
"برد وال" نخست وزیر دولت محلی ساسکچوان، با تشریح موقعیت های شغلی موجود در استان مربوطه گفت:" ما با کمبود نیروی کار و جمعیت در استان مواجهیم، ساسکچوان هم اکنون بهترین موقعیت را برای زندگی و حتی ساختن زندگی دارد."
"راب نوریز" وزیر آموزش عالی آن ایالت که نخست وزیر را همراهی می کند، می افزاید:" هم اکنون بیش از 10،000 موقعیت شغلی در ساسکچوان موجود است و ما با اطلاع از مشکلات یافتن شغل در انتاریو، امیدواریم بتوانیم با تشریح جاذبه های این استان از جمله فراوانی منابع طبیعی مثل نفت، پتاس و اورانیوم و همچنین اقتصاد استوار بر دانش قوی و محکم، آنان را برای سفر و اقامت در ساسکچوان ترغیب کنیم."
ساسکچوان که سومین ایالت از غرب کاناداست، علاوه بر دعوت از کارگران اخراجی، بدنبال جذب مهاجران جدیدی است که شاید از اطلاعات کافی درباره آن منطقه برای شروع زندگی جدید برخوردار نیستند.
وزیر آموزش عالی ساسکچوان همچنین روز دوشنبه میزبان یک میهمانی ناهار کباب ( باربیکیو) در تورنتو برای نمایندگان قومیت های مقیم است تا از طریق آنها با مهاجران متخصص ارتباط برقرار نماید.
وی می گوید:" در 18 ماه آینده ساسکچوان پذیرای 10،000 مهاجر جدید خواهد بود که این رقم بیشتر از مجموع مهاجران بین 2001 تا 2006 است."

نوریز با اذعان به اینکه متقاضیان مهاجرت معمولا ساسکچوان را در لیست مقاصد کانادایی خود ندارند، اظهار امیدواری کرد با طرح های جدیدی که در آن ایالت باجرا در می آید، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر منطقه نسبت به سال های گذشته باشیم.


(نقل مستقیم از سایت ایرانتو)


به قلم: مریم

نظرات 3 + ارسال نظر
سیمین دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:50

وای خدا بخیرکنه. اونوقت باز همه چی گرونتر میشه. ما هم ناچار می شیم برگردیم ده خودمون.

مریم دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:18

اتفاقاْ‌ پست بعد قراره در مورد قیمت مسکن باشه.

soheil پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:54

salam simin jan man soheil az tehranam omidvaram halet khoob bashe va roozegar tebghe moradet mikhastam ye zahmati behet bedam oonam ineke man sale akhare modiriat sanati hastma may sale 2009 ham tamoome va lisanso migiram az daeneshgahe azade tehran .
ozve team tennise khakie ham hastam dar bashgahe
amjadie(shirooi
baraye maghtae foghe lisans mikham biam canada ielts ham daram migiram az lahaze mali ham moshkeli nadaram vali kheilia behem na omidi midan mitooni mano dar jaryane in karha bezari albate bebakhshid ke behet zahmat midam
movafagh bashi felan bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد