وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

آخرین روز هوای خوب در ساسکاتون ۲

با تشکر از مطالب سیمین باید بگم منی که تا حالا سه زمستان اینجا بودم  زمستان آنقدرها هم بد نیست. اولاْ blizzard پارسال ساسکاتون در ۵۰ سال تاریخ این شهر بی‌سابقه بود. با وجودی که به خاطر blizzard دانشگاه تعطیل بود ما عاشقین علم به دانشگاه رفتیم و باد به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رو تجربه کردیم. برای بچه‌های توربولانس‌کار این تجربه خوبی بود از اونجایی که می‌تونستن آنچه را که داخل تونل باد می‌گذره به عینه تجربه‌اش کنند.

مطلب دیگر اینکه دمای هوای ۲۲- که می‌شنوید با احتساب تاثیر باده. دمایی که با دماسنج سنجیده می‌شه مشخصاْ‌ بالاتر خواهد بود. اگر لباس خوب داشته باشید تحمل زمستان آنچنان سخت نخواهد بود بنابراین حتماْ سعی کنید از خود کانادا لباس خوب و گرم زمستانی تهیه کنید. من یک کاپشن گرم دارم که در سردترین روز سال هم بعد از ۵ دقیقه راه رفتن باهاش گرمم می‌شه. نکته خوب سرمای ساسکاتون اینه که هوای خشکش مانع از نفوذ سرما می‌شه البته از طرف دیگر مجبورید کل زمستان از مرطوب کننده‌های اساسی استفاده کنید. البته هوای خشک باعث تشدید آسم می‌شود بنابراین چایی داغ هم فراموش نشه.


منی که سرمای تبریز را دیدم هنوز هم باور دارم تحمل کردن سوز تبریز سختره هر چند زمستان تبریز حداقل ۲ ماه کوتاهتر از ساسکاتونه.


به نظر من نکته اصلی برای زمستان همان‌طور که سیمین نوشتن داشتن دوستان خوب و داشتن برنامه‌های متنوع هست.


به قلم: مریم

نظرات 4 + ارسال نظر
سیمین یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:42

حالا هرچی من می خوام هشداربدم نمی ذاریا. بذار یه کم بترسونیم دیگه.
دمای ۲۲- بدون باد. با باد معمولا سردتراحساس میشه.
تو هم که در اوج نازو نعمت /ماشین و خونه بغل دانشگاه. :P

Maryam یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:48

Damaye -22C = -10C +Wind Chill

سیمین یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 13:09

قربونت من اول خود دما رو چک می کنم بعد overall رو می چکم. تو yahoo دو تا گرینه است اونی که میگه feels like با ویند چیل! هستش.

بابک دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:27

مرسی مریم خانم
راستش با این مطلب قبلی همه به وحشت افتاده بودند.

خواهش می‌کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد