وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

سرماخوردگی در ساسکاتون

 

نزدیکی‌های پاییز (یا به قولی زمستان)‌ که می‌رسه مادر من هر دفعه که باهاش صحبت می‌کنم توصیه می‌کنه که لباس گرم بپوشم و مواظب خودم باشم. تو ساسکاتون با وجود داشتن زمستان سرد من آنچنان سرماخوردگی نداشتم و البته این تجربه من تنها نیست بلکه اغلب بچه‌ها هم همین اعتقاد را دارند. اغلب این مسئله را ناشی از واکسن ضد آنفولانزایی می‌دونن که اول زمستان تزریق می‌شه.  (هزینه تزریق برای دانشجویان ۱۸ دلاره ولی بواسطه داشتن بیمه تکمیلی که بصورت اتوماتیک جزو هزینه‌های ثبت نام‌تان است دوستان دانشجویان بایستی رسید را به دفتر مربوطه در زیر پله‌های Place Riel برده و فرم مربوط به بازگرداندن هزینه درمانی را پرکنند. در عرض یکی دو هفته چکی به آدرس داده شده پست خواهد شد.)

 بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که زمستان آنقدر سرد است که حتی میکروب‌ها هم نمی‌توانند از آن جان سالم به در ببرند. افراد متخصص‌تر هم اعتقاد دارند که بالا بودن بهداشت عمومی مانع انتقال بیماری‌ها واگیردار می‌گردد.  

 

ولی اگر با تمام این تفاسیر باز هم سرما خوردید می‌توانید به Health centre دانشگاه مراجعه کنید. با داشتن کارت Health card ساسکاچوان هزینه‌ای برای ویزیت نخواهید پرداخت. خوشبختانه دکتر نصیر (زاده) در این مرکز مشغول به کار هستند و نه تنها با مراجعه به ایشان می‌تونید مشکلاتتان را به فارسی بگید بلکه دکتر نصیر یکی از بهترین و خوشروترین دکتر های مرکز به حساب می‌آیند. البته به مرکز بهداشتی هم که مراجعه کنید به احتما قوی دارویی براتون تجویز نمی‌شه و صرفاْ بهتون پیشنهاد می‌کنند که مثلاْ مایعات و آب پرتقال بخورید. بنابراین خیلی از دوستان موقع آمدن به کانادا کلی با خودشون قرص سرماخوردگی و آنتی‌بیوتیک‌های رنگارنگ می‌آورند. اگر هم احیاناْ دارویی تجویز شد می‌توانید دارو را از داروخانه خود دانشگاه بخرید و مانند واکسن آنفولانزا پولتان را پس بگیرید.

  

در مورد بیماری‌های جدی‌تر هم باید مثل حالت قبل به دکتر خانوادگی Family Physician مراجعه کنید و ایشون بر اساس صلاحدیدشان شما را به دکتر متخصص رجوع خواهند داد و شما باید منتظر نامه‌ای از دفتر دکتر متخصص باشید که زمان و مکان ویزیت را اطلاع بدهد.  

نکته‌ای که در مورد دکترهای متخصص وجود داره اینه که به خاطر دولتی بودن سیستم بهداشتی شاید مجبور باشید مدت طولانی در صف دیدن دکتر متخصص و یا انجام عمل جراحی باشید. 

 

برای افراد غیر دانشجو پروسه دیدن پزشک به طریق مشابهه بوده با این اختلاف که به مراکز درمانی شهری می‌توانند مراجعه کنند و در صورت داشتن کار از طریق کارفرماشون بیمه تکمیلی داشته باشند.


به قلم: مریم

نظرات 7 + ارسال نظر
Nooshin چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 16:14

moteasefane emrooz motevajeh shodam Dr Nasir morkhasi e toolani moddat gereftan o be zoodi miran Toronto..

برای همیشه یا فقط مسافرت؟ امیدوارم که مسافرت باشه صرفاْ.

سیمین چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 16:32

پس دیگه سرما نخورین. چون محتضر می شین. اینا دوا نمیدن که مریض یا خودش بعد یه ماه عین بچه آدم خوب بشه یا اینکه کلا راحت بشه.
تازه فلوشات فایده نداره چون ویروسها مدام جهش پیدا می کنن. تو کانادا هم آنفولانرا جز مریضیهای خطرناک محسوب میشه چون نوعش فرق می کنه.

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 16:47

حالا اگه دکتر نصیر بره جای دیگه مجبوریم با خودمون دیکشنری ببریم اتاق دکتر

Nooshin چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 18:55

in soalo porsidam az dr Nasir,Goft "hala bebinam chi mishe,shayad bargardam",morkhasi e bedoon e hoghoogh oonam 8 maheh,fekr mikonin bargarde?,khoda kone bargarde,kheili aghast

مهین جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:17


salam

Kheili mamnun az inke in sito rahandazi kardid va be bache haye Irani komak mikonid.
Man ye soal dar morede bime darmani tu saskatoon va university of saskatchewan dashtam. Aya tu system bime darmani unja tamame daruha pushesh dade mishe ya na? daruhaye ke marke khasi darand (BRAND) ham pushesh dade mishavand ya na?
Mamnun misham etelati dar in zamine dar ekhtiare man bezarid.
Ba tashakor

با سلام

اگر بیمه تکمیلی دانشگاه را داشته باشید برای داروهایی که دکتر براتون تجویز کرده می‌توانید ۸۰ درصد پولتان را پس بگیرید.

[ بدون نام ] شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:59

سیمین منم سرما خوردم .اما مامانم زنگ نزد:(

مهین سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:14

با تشکر از جواب شما
میشه لطف کنید بگید که آیا این بیمه تکمیلی دانشگاه واسه همه دانشجویان هست یا نه؟ شرایطش چیه و اینکه هزینه زیادی داره یا نه؟
خیلی ممنون

ماها که دانشجوی تکمیلی Grad هستیم (فوق و دکترا) به صورت اتوماتیک جزء شهریه مون حساب می‌شود و سالانه ۱۵۰ دلار برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم و ۱۵۰ دلار برای کارهای دندانپزشکی. تا آنجایی که می‌دانم دانشجوهای لیسانس هم در صورت علاقه می‌توانند این بیمه را داشته باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد